GPX import from routeyou
-
Als ik een GPX file van routeyou importeer dan hoop ik dat het er zo uit komt te zien, een route die de punten volgt.
maar als het uiteindelijk krijg ik dit, wat er totaal niet op lijkt en MRA zelf routes maakt tussen de verschillende punten.
Ik heb geprobeerd als route-track te importeren, en dan bewerken, maar ook dan maakt MRA verbindingen tussen punten om een route te maken, maar niet de richting die ik wil. en extra punten toevoegen om een richting te forceren werkt ook niet.
Zijn hier oplossingen voor?
-
@Bart-Geerts
Zou het kunnen dat de route gewijzigd wordt door seizoensafsluitingen?
Heb je al geprobeerd om die uit te schakelen. (is een Gold feature)
Ziet de route-track er wel goed uit? -
@Jack-van-Tilburg Het is niet offroad, dus echte afsluitingen verwacht ik hier niet. als ik de routetrack optie kies is dit het resultaat:
dus dat lijkt er al heel er goed op.
maar dan bewerken maakt hij van rechtsboven andere verbindeingen.
de juiste punten met elkaar verbinden is dan heel lastig. en in andere routes die ik heb geprobeerd bijna onmogelijk om de juiste omloop te krijgen.
tips?
-
@Bart-Geerts
Seizoensafsluitingen hebben geen relatie met “offroad” maar met tijdelijke seizoensgebonden afsluitingen. Bijvoorbeeld in de winter vanwege sneeuw of zo. -
@Jack-van-Tilburg Het heeft ook daar niets mee te maken, want de app kan de route wel maken, maar lust deze de hele tijd weer terug via een eerder waypoint, of maakt ergens verderop weer een nieuwe lus. dit gebeurd bij elke route die ik importeer.
de enige optie die ik nu zie is zelf from scratch de route kopiëren en dan handmatig de route maken.
want als deze eenmaal is gemaakt, maakt MRA telkens lusjes via eerdere punten zelfs als dat niet de kortste weg is, en twee waypoints zo dicht tegen elkaar liggen dat ze haast wel een verbinding moeten maken. -
@Bart-Geerts
Ik kan deze situatie niet beoordelen. Zelf heb ik geen slechte ervaringen met importeren van Routeyou bestanden.
Deel de link van Routeyou eens, als je wilt, kan ik meekijken. -
-
@Bart-Geerts
Ja.......... als die als GPX exporteert en gebruikt wordt het zootje. Volgens mij staan dan allerlei routepunten op de verkeerde plek.
Als ik hem als ITN exporteer en vervolgens in MRA open en de Here kaart inschakel met "Uitschakelen seizoensafsluiting" doet ie het prima.
De oorzaak weet ik nog niet. Maar dit kan een (tijdelijke) oplossing zijn misschien. -
@Jack-van-Tilburg ga ik dat proberen. thanks voor het meekijken! vanuit waar pak je hem als ITN? direct uit routeyou?
-
Een paar kleine afwijkingen maar die zijn makkelijk te corrigeren.
-
@Jack-van-Tilburg dit werkt inderdaad heel erg goed! dank! dat het in verschillende formats moet maakt mij niet veel uit. als ik de route maar heb en simpel kan aanpassen!
dank!!
-
Wat hier gebeurt is dat de volgorde van de WP vanuit RouteYou in een andere volgorde komen te staan. Ik weet niet of dat aan de export bij RY of aan de import bij MRA ligt, maar volgens mij worden de WP door MRA gewoon genummerd in de volgorde zoals ze in de GPX staan (lijkt me ook logisch).
Ik importeer routes altijd in de vorm van een track, en teken die dan zelf na. Dan weet je tenminste wat er gebeurt, en of die het origineel goed volgt.
-
Kijk even waar de punten staan voor en na de lus, mogelijk op een kruising of splitsing van wegen
-
@Con-Hennekens said in GPX import from routeyou:
Wat hier gebeurt is dat de volgorde van de WP vanuit RouteYou in een andere volgorde komen te staan
Tja......dat had ik al genoteerd
-
met routeyou importeer het als track.
-
@Bart-Geerts Ik heb hetzelfde meegemaakt. Heel vervelend. Dit was een route in de Eifel dus niets te maken met seizoen afsluitingen. Wat ik hem gedaan (omslachtig) is de MRA in de taakbalk kopiëren en dan 1 voor 1 de punten goed zetten. Ik hoop dat het in het vervolg beter en sneller gaat.
-
@Huibertus
Zoals ik al eerder schreef; download het bestand van Routeyou in het TomTom format. Je krijgt dan een ITN file dat je als route in MRA planner kan importeren. In MRA zijn dan de tussenpunten zichtbaar en de route is meestal geheel overeenkomst de getoonde route in Routeyou.
Wil je het helemaal goed doen dan exporteer je van Routeyou ook het GPX bestand dat je vervolgens als track importeert in MRA planner.
Nu kun je de verkregen route, indien nodig, optimaliseren als je de track als extra route in de planning toevoegt.
Een route goed plannen is nu eenmaal veel werk.
Maar zelfs de beste navigator kan een een slecht gemaakte route niet goed maken.
Overigens zijn de meeste routes op Routeyou echt wel goed te gebruiken. Maar controleren en corrigeren is altijd wenselijk met importeerde routes in jouw planner!!! -
@Jack-van-Tilburg Ga ik proberen Jack. Bedankt voor de duidelijke uitleg.