motor toer van nederland naar Kroatie
-
komend jaar hebben we 5 weken om te besteden aan een motor toer en de bedoeling is on van Nederland naar kroatie en uiteraard ook weer terug .
Wie heeft tips of beter weet een route. we houden een gemidelde van 400 km per dag aan maar een langere rouet kunnen we splitsen.Wie weet wat?
-
Kijk een in de bibliotheek, daar kun je vast wel een selectie maken voor je reis en die aanpassen voor je reis.
Zoals vanuit Klimmen
https://www.myrouteapp.com/nl/motor-en-auto-routes/at/Noordrijn-Westfalen/5344661/01-Klimmen-Reschen -
@m-h-love2ride said in motor toer van nederland naar Kroatie:
5 weken
Wat een luxe
Toch zou ik geneigd zijn om de eerste dag 1000km snelweg erdoor te draaien. Kwestie om de tweede dag lui te kunnen beginnen op de grens met Oostenrijk. (Passau?)
The next day over the Grossglockner in the direction of Ljubljana
and then the real holiday can start
-
@Drabslab, Met 5 weken in het verschiet zou ik géén dag willen verspillen op de snelweg. Nou woon ik zelf in het prachtige Limburg ( ), dus ik heb op sommige Nederlandse mottorijders 2 a 300 km voordeel onderweg naar Oostenrijk maar je kunt óók vanuit de randstad prachtig via het grensgebied Brabant, Limburg, Ardennen, Eiffel, Vogezen en Schwarzwald richting Oostenrijk rijden. Als je s 'ochtends op tijd vertrekt, en toch flink wilt opschieten, kun je 's middags lekker lunchen bij biker-ranch-eifel.de. Vanaf hier liggen de bergjes echt aan je voeten. Vanaf Utrecht slechts 230 kilometer snelweg!
-
Limburg, Ardennen, Eiffel, Vogezen en Schwarzwald kan ik elk lang weekend doen
Zelfs met 5 weken... zou ik geen tijd willen verliezen aan het rondrijden in mijn achtertuin maar mij concentreren op het doorbrengen van zoveel mogelijk tijd in de ietwat verdere streken.
De meeste van mjn motorvakanties hebben dan ook een snelwegdag heen om te ontsnappen aan het nabije, en vaak ook een halve snelweg dag terug.
Maar goed dat we allemaal ons eigen idee hebben van dergelijke dingen
Om mezelf tegen te spreken, volgend jaar waarschijnlijk heel traag naar Zweden (met de volvo boot) om een toertje te doen in Scandinavie en via denemarken en duitsand terug naar Belgie te komen.
-
@Drabslab, Haha, ja, als je dat allemaal als je achtertuin beschouwt snap ik wel dat dat niet het meest interessante deel van je route is. Maar dat is de snelweg óók niet. En ik wed dat je nog niet alle mooie wegen in die streken gezien hebt Met zóveel tijd voor mijn vakantie (dat is voor mij een ongekende luxe) zou ik het zonde vinden ook maar één dag daarvan op de snelweg door te brengen. Maar zoals je zegt: iedereen mag daarover zijn eigen ideeën hebben. Ieder zijn meug. Ik pak alleen snelweg als mijn tijdgebrek mij daartoe noopt.
-
Dank alvast. het is inderdaad het idee om de eerste 2 dagen zo snel mogelijk richting OOstenrijk te rijden. Lekker ff blazen in Duitsland, ook best leuk om weer eens te doen.
Het doel is daarna zoveel mogelijk binnendoor en kamperen. Het eerste idee was zover mogelijk zelfs tot aan Griekenland maar bij het maken van de eerste routes bleek de totale afstand (heen en terug) ca. 8000 km te worden. Per dag probeer ik binnendoor onder de 300Km te blijven want tent opbergen dan rijden en weer opzetten kost tijd. Dus om de 2 dagen rijden met max 300 km begin maar te rekenen.
Dan nog een beetje rekening houdend met mijn vriendin die wat hoogte vrees heeft , gorge du Verdon was al een uitdaging, Moet de route ook geen Balkony roads bevatten, das voor mij als ik groot ben.
Ik zal als de ideeen wat concreter worden de routes posten. Het valt mij wel op dat op de veel motorroute sites geen "vakantie aanrijd routes zijn" Voor de achtertuin genoeg te vinden maar ff wat verder niet.
Als iemand nog ideeen nodig heeft voor Schotland/ierland (vorige 2 tochten) hoor ik dat wel.Ik ga eerst de bibliotheek proberen te plunderen
Keep you posted
-
@m-h-love2ride Je kan op dag 1 tot Berchtegaden graken (beroemd door het adlersnest van den Dolf. Doe geen moeite om dat adlersnest te bezoeken, voor mij was het een grote teleurstelling.
Maar daar zit je wel aan de voet van de grossglockner. Een pittige weg maar wel een tweevaks baan, dus geen gorges de verdon wegelkes. en dat is kort genoeg om zonder overdrijven tot in Lubljana of zo ongeveer te geraken