Waarom gpx 1.2 ?
-
Waarom gpx 1.2 terwijl het nog steeds gpx 1.1 is ?
-
@Willy-f-0 check even de "Ondersteuningspagina" over gpx 1.2 daarin wordt helder uiteengezet wat het verschil is.
Kort door de bocht: gebruik 1.2 voor een Garmin Zumo XT of XT2.
-
@StefanHummelink
Dat werkt wel voor de XT , maar niet voor de XT2. Die kan niet overweg met een route GPX 1.2. Wel met de track. Zie https://forum.myrouteapp.com/post/34162 -
@StefanHummelink
Dag Stefan.
Ik begrijp wel hoor wat de bedoeling is alhoewel ikzelf geen motorrijder noch Zumo gebruiker ben. Alleen waarom het door het leven gaat als zijnde gpx 1.2 is mogelijks niet zo gelukkig gekozen.
Ik laat je even precies zien waarom. Het is nog steeds mogelijk dat de gpx groep een "echte" gpx 1.2 standaard zal voorstellen ooit. Ik meld dit dus om babylonische spraakverwarring mogelijks voor te zijn. Niets meer, geen kritiek op de vindingrijkheid van de MRA oplossingen. Alleen een ietwat ongelukkige aankondiging denk ik.Still, to the task at hand, how can we get that company to quit calling their creation "GPX 1.2"?
Gezien de huidige activiteit in de gpx groep is het mogelijks toch interessant dit even te melden.
-
@Willy-f-0
Kijk ook eens naar het topic Routes als GPX 1.2 exporteren naar Zumo XT 2 -
@Jack-13
De XT2 kan heel goed overweg met de gpx 1.2 als je deze overzet met de connector op opslaat als. Als je de Tread -app gebruikt als communicatiemiddel dan gaat het niet goed, maar dat zit hem in de Tread-app, net zoals de Explore website van Garmin niet lekker omgaat met routes. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Dag Hans, dat is nu net mijn probleem. De connector ziet mijn XT2 niet. Hiervoor had ik een XT en die zag hij ook al niet, maar kon ik via Garmin Drive gewoon GPX 1.2 bestanden overzetten. Nu kan ik via de tread app wel gpx 2.1 bestanden overzetten, maar dan klopt de route niet en mis ik voor mij belangrijke vaste punten.
Concreet ik kan dus vanaf mijn Macbook niet via de connector welke type bestand dan ook overzetten gewoonweg omdat de XT en de XT2 niet worden genoemd/herkend in de connector. -
Lees dit eens: https://forum.myrouteapp.com/topic/1396/garmin-zumo-xt-mac?_=1693888606519
Sla dan de route op als gpx 1.2 en copy / paste deze in de GPX folder op je XT2 -
@Stefan-Hummelink said in Waarom gpx 1.2 ?:
@Willy-f-0 check even de "Ondersteuningspagina" over gpx 1.2 daarin wordt helder uiteengezet wat het verschil is.
Kort door de bocht: gebruik 1.2 voor een Garmin Zumo XT of XT2.
Waar staat dat dan?
ik kom alleen GPX1.0 en GPX1.1 tegen.Geen GPX1.2
-