Tolweg aangeven tijdens plannen
-
Mijn reis naar Kroatie kwam ik volgend (klein) probleem tegen. Ter hoogte van de walchensee tussen Oostenrijk en duitsland. Bij het plannen van de route in jan dit jaar wou ik over de ST2072 van Wegscheid naar Garmisch Partenkirchen. Vermijden tolwegen stond aan en uitschakelen seizoensafsluitingen. Bij het plaatsen van het eerste punt wou hij niet onmiddelijk over deze weg. Ik dacht dat het te maken had met de problemen met "seizoensafsluitingen" in here maps. Dus enkel punten bijgeplaatst en probleem opgelost. Nu bij het rijden over deze weg, verleden week, blijktdit een tolweg te zijn en moet er Maut betaald worden. Op zich niet zo erg maar ik had het toch graag geweten bij het plannen van de route. Daarmee mijn vraag of het niet mogelijk is , bij het plannen van een route, als men een punt plaats, er de info zou komen dat het een tolweg is?
-
@Bart-4 Bij het plannen van de route kan je in het Toolkit-menu gebruikmaken van de optie "Vermijden - Tolwegen". Uiteraard moet die tolweg dan wel in de Here-kaart de classificatie van een tolweg hebben.
Ik heb dat geprobeerd met een bekende tolweg in Zuid Frankrijk (A7) en dat werkt perfect. Je hebt dan wel minimaal een Navigatie abonnement nodig zodat je de Here-kaart actief hebt. Als je dat hebt, dan kan je ook routes maken in de Here-kaart.
-
@Rob-Verhoeff een tolweg die je kent ga je ook niet opnemen in je reiswieg als je tolwegen wil vermijden. Hier gaat het om een klein stukje langs een meer dat tol behoefde. In heremaps gekent maar bij het plaatsen van een tweede punt gaat hij er over. Ik dacht dat het te maken hadden seizoensafsluitingen. En daar kan je het verschil niet zien. Ik plan mijn routes in de winter dus, moest hij aanduiden dat het een tolweg is zou het gemakkelijker zijn. In kurviger zie je zo iets wel. Misschien is kurviger voor motorrijders wel beter op dit gebied.
-
@Bart-4 I agree, better identification of Toll roads, gravel roads etc. Would help when planning routes. Right now you have to guess or use street view to figure some things out.
-
@Doug-Robinson Yes, and street view is a help but not in Germany. They still got a lot off work to do over there.