@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Beste Hans, ik heb goed nieuws en slecht nieuws haha, het goede nieuws is dat ik de tekst te horen krijg die ik wil maar niet op de manier waarop ik het wil, ik leg het uit.
Als je in je ZUMO XT bij instellingen de taal voor spraak instelt op ( bij mij dus ) op NEDERLANS LIEKE ( fijne aangename damesstem met de nodige informatie ) dan hoor je alleen AANKOMST BIJ BESTEMMING, verander je Taal voor spraak naar NEDERLANDS CLAIRE ( gesproken Garmin real directions ) dan krijg ik erg veel informatie betreffende routeaanwijzingen bij het viapunt ( teveel info vindt ik dus ) maar dan aan het eind roept ze prima de tekst die ik heb ingevoerd, dat dan weer wel, bij mij lag het dus aan de TAAL VOOR SPRAAK instelling, hèèl bizar eigenlijk dat ik er per ongeluk achter ben gekomen, dus ze roept wel om echter eigenlijk precies ter hoogte van het viapunt, bij jou was dat respectievelijk 2 km en na 600 mtr nog een keer, nou, dat moet ik dan maar even uitzoeken hoe dat werkt, als ik daar niet achterkom dan is er voor mij geen meerwaarde, ipv een Track moet je dan weer een route gaan rijden die meestal sterk afwijkt als je met een paar man rijdt, en dan moet ik die gasten ook nog gaan vertellen dat als ze willen horen dat er een koffie, lunch of snackpauze aankomt dat ze dan eerst deze persoon bij taal voor spraak moeten instellen dan denk ik dat er wel een paar bijzitten die dan toch liever de track willen rijden zodat ze minder kans hebben om fout te gaan, en dat ze wellicht denken laat degene ( meestal ik dus ) die voorop rijdt ons maar vertellen waar je we gaan eten............tsja, ik weet niet of dat wenselijk is onder deze omstandigheden, daar moet ik nog even over nadenken.
Nou, wellicht kun jij me vertellen wie bij jou de TAAL VOOR SPRAAK verzorgt, als dat een man is dan stel ik die zowiezo niet in hahahahahahaah.