1e Test Apple CarPlay
-
Zojuist een geplande route gereden met Apple CarPlay.
Ik moet zeggen, hier wordt je blij van
Geen problemen ondervonden, routepunt handmatig overslaan, geen probleem, afslag gemist, route wordt snel herberekend.
Viapunten en routepunten worden keurig op het scherm getoond.
Batterijverbruik 10%, 27KM - 45 Min, telefoon aan de voeding.
Top gedaan Joost & Corjan -
Aan deze kant een van A -> B route gereden. Ik heb één bevinding en vond het jammer dat ik geen 2e telefoon in de buurt had, anders had ik een foto gemaakt van het volgende issue:
Daar waar de iPhone zei dat ik bij een T-splitsing linksaf moest slaan vertelde het CarPlay-scherm dat ik rechtsaf moest slaan!
Bijzonder! De iPhone liet de juiste routeaanwijzing zien. Na linksaf werd de juiste route op het CarPlay-scherm ook weer vlot overgenomen.iPhone 13 met USB-kabel verbonden met CarPlay.
-
@Rob-Verhoeff die is inderdaad bekend! Zal worden aangepakt in een volgende update.
@Corjan-Meijerink said in New Beta! (v3.2.10) CarPlay, roundtrips and much more:
- Maneuvers & voice instructions can be slightly delayed (as compared to your phone) and sometimes show an incorrect (read: previous) maneuver
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master fijn om te horen!
-
@Rob-Verhoeff als je een screenshot met je telefoon neemt en CarPlay staat open, neemt het systeem ook automatisch een screenschot van je CarPlay-scherm. Altijd handig om daarna bugs te melden.
-
De 2e test met 1 issue en een Christ goed verlopen.
In CarPlay werd het vierkant met de routepunt info niet meer getoond en bij beëindiging navigatie voor het eindpunt crashte de app -
@Bart-DM said in 1e Test Apple CarPlay:
@Rob-Verhoeff als je een screenshot met je telefoon neemt en CarPlay staat open, neemt het systeem ook automatisch een screenschot van je CarPlay-scherm. Altijd handig om daarna bugs te melden.
Even off-topic: super, bedankt. Die tip kende ik nog niet.
-
Vanmiddag een korte route gereden.
Gebruikt: iPhone 12Pro, iOS 16.3 met kabel verbonden met KIA-systeem.- Na een 4-tal tussenpunten gereden te hebben, geen gesproken aanwijzingen meer. Ook niet na opnieuw opstarten.
- Na een korte pauze, waarbij motor en contact van auto uitgeschakeld was, werd de route niet meer op de display weergegeven. Wel was de kaart zichtbaar.
Op telefoon was route wel zichtbaar.
De route opnieuw ingeladen en opgestart. Eerst de gepasseerde routepunten verwijderd en toen gaan rijden. Wel vervelend als je onderweg gaat tanken en daarna weer met de route wilt vervolgen. - Tijdens rijden geen snelheidsaanduidingen op de display van de auto
-
@Siepermann-Ronald dank! Al deze punten worden aangepakt
-
Vandaag een route van ca. 100 km met Carplay gereden.
Alle Viapunten stonden in de MRA app op de weg maar in Carplay stonden de nodige Viapunten naast de weg. Verder werden een aantal Viapunten (het volgende punt in de route) niet goed weergegeven. Viapunten werden soms aangegeven als een afslag i.p.v. rechtdoor. Ook als het punt goed op de weg stond.
Groeten, Jelle. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Gisteren was de dag dat ik een eerste test ging doen met MRA-next en Apple carplay op de motorfiets. Hiervoor heb ik een IPX7 Apple carplay gemonteerd zodat de telefoon veilig opgeborgen kan blijven.Mra next staat mooi op het scherm en op zich navigeren werkt echter mis ik bediening op de carplay. Zaken als volgende punt overslaan zoomen e.d. is niet aanwezig.
Bij bv google maps kan ik wel in een menu komen om route opties in te stellen.
Zie foto’s.
MRA next
Google maps:
Kan dat aan de Apple carplay model liggen?
Wilfried
-
@wilfried-Baars dat moeten wij nog allemaal implementeren
-
@Corjan-Meijerink Hallo Corjan. Bedankt voor de update. De apple carplay gaat voorlopig weer in de doos