Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. MRA Café
  3. Bijna feilloos werken met MRA

Bijna feilloos werken met MRA

Scheduled Pinned Locked Moved MRA Café
25 Posts 6 Posters 1.5k Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Mart gundefined Mart g

Bedankt voor het aandragen van de tips. Maar nu iets anders na de laatste update is het weer 1 drama het ging de laatste tijd goed op 1 probleempje na maar daar had ik zelf iets op gevonden. Maar vandaag een route gereden een paar keer dat de app vastliep door oververhitting van mijn telefoon en happeren van de route. Jammer dus de laatste update is voor mij een fiasco.

Marinus van Deudekomundefined Offline
    Marinus van Deudekom
    Valued contributor
    wrote last edited by

@Mart-g hoi mart
    Misschien dat je wat specifieker aan kunt geven wat er niet goed gaat. Welke telefoon gebruik je

Honda Goldwing GL1500,
    Honda Silverwing GL 650
    DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
    Garmin XT (almost in the cupboard)
    Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
    0
    • Mart gundefined Online
      Mart gundefined Online
      Mart g
      wrote last edited by

IMG20250713154722.jpg Ik werk met een OPPO A79 5G en een extern scherm zie foto. Dat werkt in principe goed alleen als de verbinding wordt onderbroken moet ik de app sluiten op mijn telefoon en opnieuw opstarten. Maar dat was ik nu aan gewend en dan kan ik gewoon mijn route vervolgen. Maar ik had vandaag een route gereden met versie 4.4.1. - 408 en dat ging geregeld mis. Na zo'n 30 minuten viel de verbinding uit tussen scherm en telefoon de telefoon voelde heel warm aan na een paar minuten te hebben gewacht was er wel weer verbinding tussen scherm en telefoon maar de route werd niet getoond op het scherm. Maar weer gestopt en de boel uitgeschakeld en telefoon gereset en dit ging ruim 2 uur goed al bleef af en toe de route stilstaan op het scherm waardoor ik 1 afslag miste. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn tanktas liggen. Na zo'n 2 uur gereden te hebben was mijn telefoon schijnbaar oververhit geraakt en stopte de boel weer. Toen maar een stopje ingelast was er zelf ook wel aan toe, na zo'n 10 minuten de boel weer opgestart en toen mijn telefoon maar in mijn binnenzak van mijn motorjas gedaan dit heeft hij volgehouden tot aan het eind van de route maar wel haperde de route af en toe met het gevolg dat ik wel eens een afslag miste en moest omkeren of iets omrijden. Nu kunnen er volgens mij 2 dingen zijn of het ligt aan de versie 4.4.1. - 408 of aan het warme weer van vandaag. Maar ik rij wel vaker met warme dagen en had voorheen niet dit probleem. Nu zag ik net wel dat voor Android er een update is de 410 hopelijk heeft deze een positief effect. Als het komend weekend redelijk weer is ga ik het uitproberen.

Marinus van Deudekomundefined Con Hennekensundefined 2 Replies Last reply
      0
      • Mart gundefined Mart g

IMG20250713154722.jpg Ik werk met een OPPO A79 5G en een extern scherm zie foto. Dat werkt in principe goed alleen als de verbinding wordt onderbroken moet ik de app sluiten op mijn telefoon en opnieuw opstarten. Maar dat was ik nu aan gewend en dan kan ik gewoon mijn route vervolgen. Maar ik had vandaag een route gereden met versie 4.4.1. - 408 en dat ging geregeld mis. Na zo'n 30 minuten viel de verbinding uit tussen scherm en telefoon de telefoon voelde heel warm aan na een paar minuten te hebben gewacht was er wel weer verbinding tussen scherm en telefoon maar de route werd niet getoond op het scherm. Maar weer gestopt en de boel uitgeschakeld en telefoon gereset en dit ging ruim 2 uur goed al bleef af en toe de route stilstaan op het scherm waardoor ik 1 afslag miste. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn tanktas liggen. Na zo'n 2 uur gereden te hebben was mijn telefoon schijnbaar oververhit geraakt en stopte de boel weer. Toen maar een stopje ingelast was er zelf ook wel aan toe, na zo'n 10 minuten de boel weer opgestart en toen mijn telefoon maar in mijn binnenzak van mijn motorjas gedaan dit heeft hij volgehouden tot aan het eind van de route maar wel haperde de route af en toe met het gevolg dat ik wel eens een afslag miste en moest omkeren of iets omrijden. Nu kunnen er volgens mij 2 dingen zijn of het ligt aan de versie 4.4.1. - 408 of aan het warme weer van vandaag. Maar ik rij wel vaker met warme dagen en had voorheen niet dit probleem. Nu zag ik net wel dat voor Android er een update is de 410 hopelijk heeft deze een positief effect. Als het komend weekend redelijk weer is ga ik het uitproberen.

Marinus van Deudekom
        Valued contributor
        wrote last edited by

@Mart-g hoi Mart. Ik schat dat het de combinatie van factoren is geweest, het warme weer, je telefoon in je tanktas en daardoor het gebrek aan koeling. De combinatie van sommige telefoons met de carpuride levert ook wat gedoe op. Versie 410 ziet volgens mij niet zozeer op het warm worden maar meer op de schermdeling.

Honda Goldwing GL1500,
        Honda Silverwing GL 650
        DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
        Garmin XT (almost in the cupboard)
        Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
        0
        • Mart gundefined Mart g

Con Hennekensundefined Offline
          Con Hennekensundefined Offline
          Con Hennekens
          Alpha tester
          wrote last edited by

@Mart-g, Ik merk wel een dat direct na een update niet alles vlekkeloos gaat. Ik heb me de gewoonte aangemeten om na een update de app eerst een keer geforceerd af te sluiten (via het Android Apps menu, een swipe is niet echt een force-close!). Baat het niet, dan schaadt het niet, dus probeer dat eens?

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / Motorola Thinkphone + MRA app

1 Reply Last reply
          0
          • Mart gundefined Online
            Mart gundefined Online
            Mart g
            wrote last edited by

Con Hennekens, Ik doe geen swipe maar sluit mijn telefoon af en laat hem vervolgens opnieuw opstarten de telefoon dat doe ik wel vaker als een app niet naar behoren werkt. Meestal is dan het probleem verholpen.

1 Reply Last reply
            0
            Reply
            • Reply as topic
            Log in to reply
            • Oldest to Newest
            • Newest to Oldest
            • Most Votes

• 1
            • 2
            ACTIVE USERS
            Mart gundefined
            Mart g
            Con Hennekensundefined
            Con Hennekens
            Marinus van Deudekomundefined
            Marinus van Deudekom
            white.mouseundefined
            white.mouse
            Rob Verhoeffundefined
            Rob Verhoeff
            M. Schrijverundefined
            M. Schrijver
            POPULAR TOPICS
            • Android only update! (4.4.1)
              JP dundefined
              JP d
              8
              18
              627

• Bijna feilloos werken met MRA
              Mart gundefined
              Mart g
              3
              25
              1.5k

• MRA Glück / beste Navigation die es gibt …
              Hubert Thoringundefined
              Hubert Thoring
              3
              8
              394

• Via WhattsApp routes delen in MRA niet mogelijk op laptop.
              RetiredWingManundefined
              RetiredWingMan
              0
              3
              61

• Hotel search while navigating with the App
              JP dundefined
              JP d
              0
              3
              62

• Instellingen opslaan bij de route
              Nomko Nomdenundefined
              Nomko Nomden
              0
              19
              650

• I am having some problems with my Carpuride W502pro device running on Android.
              Marinus van Deudekomundefined
              Marinus van Deudekom
              0
              5
              145

• New update! (4.4.1)
              Hubert Thoringundefined
              Hubert Thoring
              16
              25
              1.4k
            MY GROUPS