Kaartpositie loopt voor op werkelijke positie
-
Afgelopen weekend in Luxemburg aan het toeren geweest. Navigeren met MRA icm Tablet T865 ging bijna vlekkeloos. De aangeleverde tracks volgen met de herberekening uit is echt een ideale upgrade. Ook om om eventuele afsluitingen heen te navigeren.
Maar goed dat was niet mijn probleem. Dat was dat ik regelmatig zag dat de "blauwe lijn" van de route een kleine honderd meter voorijlde op mijn werkelijke positie. De te volgen route werd dan lichtgrijs, zoals de rest van de wegen op de kaart, wat enig zoekwerk opleverde om in de stad de juiste afslag te nemen. Mijn GPS-positie op de kaart was wel goed.
Mijn instellingen zijn de volgende :
3D-kaart MyRoute-app Street
Kaartstijl Wong - Topologisch
gebouw weergave 3D
Hoogte verschil uitOok mijn reismaatje met de T865 tablet had dit zelfde probleem
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn.
Groet Erik
-
heb dit ook van het weekend gehad. was best soms lastig.
-
Dan rij je niet snel genoeg.
Gekheid.
Een tijdje geleden had ik dit probleem tijdens een route ook. En snelheid waarmee ik reed in vergelijking met wat maximaal toegestaan was op die weg had er bij mij toen echt invloed op.
Reed duidelijk langzamer (20 km/u langzamer ofzo), ging de blauwe routelijn voorlopen. Reed ik duidelijk sneller, ging routelijn soms zelfs iets achterlopen.