3 dagen gebruik.
-
ik heb afgelopen 3 dagen de beta app gebruikt met functie offline en rijden als track.
routes gemaakt in MRA planner en in MRA Next.
van te voren heenreis, een rondrit en terug tot een supermarkt gemaakt in mra planner in osm kaart (bewust om te kijken of dit werkt).
terug weg vanaf super in app a2b.aantal dingen vallen me op.
- witte route lijn is goed maar blauw wijkt toch op veel punten af. ik denk door here kaart en door beperkte calc mogelijkheid bij offline.
hoe meer vormingspunten je zet hoe beter het lijkt te gaan.
- stop je ergens buiten de route en je scherm zet je op zwart en je activeer hem weer dan is kaart scherm leeg, geen witte lijn en geen blauwe. weet je waar blauwe lijn zou zijn dan krijg je alles weer in beeld zodra je weer op blauwe lijn zit. heb je dus geen idee dan moet je route stoppen en weer starten dan krijg je witte lijn weer en een foute blauwe lijn. rij je dan naar witte lijn en doe je stop/start weer dan klopt het redelijk als je dus genoeg vormingspunten heb.
beide op zich goed mee om te gaan.
nu een a2b in app met zelfde instelling maar je rijd gelijk anders. helaas heb ik geen oplossing kunnen vinden. in alle gevallen zelfs herstarten route op witte lijn dan krijg je een geheel andere route. enige wat ik nog doen was een nieuwe route laten maken.
-
Als je de route volledig offline start krijg je slechts een benadering van de track. Beter is het om deze online te starten. En ondanks dat het om tracks gaat, is het toch het beste idee om ze in de HERE kaart op te slaan in je planner.
-
@Con-Hennekens said in 3 dagen gebruik.:
Als je de route volledig offline start krijg je slechts een benadering van de track. Beter is het om deze online te starten. En ondanks dat het om tracks gaat, is het toch het beste idee om ze in de HERE kaart op te slaan in je planner.
was me bekent maar ik wilde juist effect zien. uiteindelijk was het best werkbaar als je een beetje gezond verstand gebruik.
als ik in juni met de scooter op vakantie ga gebruik ik waarschijnlijk wel online functie.
osm kent meer wegen en ik wilde juist kijken of witte lijn (track) correct was en die klopte. in OSM kon ik namelijk in normandie via kleine wegen de zee met rotsformaties bereiken. soms was OSM ook fout als een weg niet toegankelijk bleek.
-
@Bouke-Ent, ik denk dat juist daar een probleem gaat ontstaan als je niet met de HERE kaart planned. Bij het benaderen van de track in offline mode ziet HERE in de app niet dat je over dat in OSM beschikbare weggetje kunt. Hij gaat dan tóch een alternatief bedenken. Maar wel goed om dingen uit te proberen. Daar leer je van wat wel of niet goed werkt.
-
@Con-Hennekens said in 3 dagen gebruik.:
@Bouke-Ent, ik denk dat juist daar een probleem gaat ontstaan als je niet met de HERE kaart planned. Bij het benaderen van de track in offline mode ziet HERE in de app niet dat je over dat in OSM beschikbare weggetje kunt. Hij gaat dan tóch een alternatief bedenken. Maar wel goed om dingen uit te proberen. Daar leer je van wat wel of niet goed werkt.
normaal vergelijk ik route met here en indien gelijk zet ik hem over. maar dit was even om te testen. vroeger en nu als ik xt of 345 gebruik naast MRA dan had ik optie spoor weergeven en die klopte nu voor 95% (witte lijn) dus best tevreden. waar MRA next afweek was bv bij voor here afgesloten wegen waar dan here weer gelijk had.