Verbetertip! Dynamisch Schakelen tussen Automatische Herberekeningen
-
Hallo Corjan en Joost
Complimenten voor het verbeteren van de rijervaring bij het rijden van een track. Super gedaan!
Volgens mij is het nu zo (correct me if I'm wrong) dat je Automatische Herberekeningen vooraf moet uitschakelen voordat je met een track begint via het klikpad Navigatie-instellingen > Functioneel > Automatische Herberekeningen.
Als je van de route afwijkt, krijg je de optie om de Automatische Herberekening weer in te schakelen, zodat je terug naar de oorspronkelijke route wordt geleid. Dit werkt echter maar één keer. Als ik de Automatische Herberekening daarna weer wil uitschakelen bij het afwijken van de track, moet ik de track eerst stoppen voordat ik de instelling opnieuw kan aanpassen.
Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar het zou fijn zijn als je de optie voor Automatische Herberekeningen) tijdens het navigeren van een track zo vaak als je dat wilt aan en uit zou kunnen zetten, zonder dat je de track helemaal hoeft te stoppen.
Het voordeel hiervan zou zijn dat je, terwijl je aan het touren bent en bijvoorbeeld een terras of ander interessant object in de buurt van je route op de kaart ziet. Je dan super makkelijk de Automatische Herberekening kan uitschakelen, zodat je daar direct naartoe kunt rijden, puur op basis van de kaart, zonder dat je een nieuwe bestemming hoeft in te voeren en ongewild teruggeleid wordt naar de oorspronkelijke track.
Na een gezellig terrasje zet je het Automatische Herberekenen weer aan en word je eenvoudig weer teruggeleid naar de track, totdat je weer een interessant object of slingerweg ziet naast de route, en je weer puur op de kaart naar dat punt kunt rijden door het Automatische Herberekenen weer even uit te schakelen.
Deze functie zou ook handig zijn als er een wegafsluiting is die niet op de Here-kaart bekend is. Je zet de Automatische Herberekening uit, zodat je eenvoudig om de afsluiting heen kunt rijden op basis van de kaart, zonder dat de app je terugstuurt naar de afgesloten weg.
Voordelen samengevat:
- Makkelijk naar interessante locaties (zoals terrassen) rijden zonder een nieuwe bestemming toe te hoeven voegen.
- Eenvoudig om afgesloten wegen heen rijden zonder teruggestuurd te worden naar de afgesloten route.
- Flexibiliteit om Automatische Herberekeningen makkelijk meerdere keren aan of uit te schakelen tijdens het rijden, zonder de track opnieuw op te starten.
- Je hoeft niet van te voren een keuze op te geven omdat je dit tijdens het rijden kan doen.
Bedankt voor het lezen van dit bericht, en ik hoop dat het mogelijk is!
-
@PeterKerkhof said in Verbetertip! Dynamisch Schakelen tussen Automatische Herberekeningen:
Volgens mij is het nu zo (correct me if I'm wrong) dat je Automatische Herberekeningen vooraf moet uitschakelen voordat je met een track begint
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Een herberekening brengt je terug naar de track, niet naar de eindbestemming. Je krijgt dus gewoon een suggestie om de terug naar de track te rijden, en die mag je negeren als je eigenwijs bent
Door het uitzetten van de herberekening krijg je die suggestie niet, en moet je sowieso zelf uitzoeken hoe je weer op de track terecht komt.
Ik zou echt niet weten waarom ik tijdens een rit de herberekening telkens zou willen aan of uit zetten.
In jouw scenario lijkt het me veel beter om juist NIET voor de track navigatie te kiezen. In een normale route met waypoints kun je op een willekeurige locatie (leuk terras, tankstation etc) lang drukken om hem toe te voegen op een logische plek tussen de bestaande routepunten. Je navigatie en je routepunten blijven volledig intact.
-
@PeterKerkhof inderdaad zoals @Con-Hennekens zegt hoef je zeker niet de herberekeningen uit te zetten wanneer je een track navigeert. Enkele wanneer je dat wilt.
Er zitten eigenlijk weinig tot geen nadelen aan die aan laten. Dus wanneer je het uit hebt staan en je wijkt van de route af dan wil ik graag snel de optie bieden om het weer aan te zetten. Je kan het dan ook lekker aan laten!
Een alternatief is, dan ik niet de automatische herberekeningen weer aan zet maar gewoon eenmalig een herberekening uitvoer
Dat vind ik dan nog eigenlijk het beste alternatief.
-
@Corjan-Meijerink, Ik voel een longpress op het volgende actie tegeltje aankomen...
-
-
@Corjan-Meijerink Dank je wel voor je reactie. Kan ik zeker iets mee.
Keep up the good work!