symbool toevoegen
-
Is het bij de symbolen mogelijk om er nog eentje aan toe te voegen.
Ik gebruik geocaches om mijn routes mede te bepalen.
Als GPX file kan ik de geocaches die ik voor de route gevonden heb wel als POI laden, (helaas zonder beschrijving o.i.d.) maar een passend symbool ontbreekt.En misschien als het niet te veel gevraagd is, zou het ook leuk zijn als de onderliggende informatie uit het GPS file ook getoond zou kunnen worden.
Maar met het symbool alleen al ben ik al heel tevreden!
Deze bijvoorbeeld: -
@white-mouse-on-the-motorbike, leuk dat we ook deze hobby delen!
Ik heb het al eens met @Corjan-Meijerink gehad over jouw idee. Ook om die extra info erin te krijgen, en wellicht zelfs een hyperlink naar de cache-pagina.Er zit heel veel non-gpx conforme data in een geocaching GPX bestand, in de vorm van extensions. Als ik alle extensions eruit sloop, blijft per Waypoint deze info over:
<wpt lat="51.157418" lon="5.8578"> <time>2024-04-29T00:00:00</time> <name>GCAQ05Z</name> <desc>Meers Parkeerplaats by Animatties, Traditional Cache (2.0/2.0)</desc> <url>https://coord.info/GCAQ05Z</url> <urlname>Meers Parkeerplaats</urlname> <sym>Geocache</sym> <type>Geocache|Traditional Cache</type> </wpt>
Het zou dan mooi zijn om <urlname> te importeren als naam, in plaats van de GC code, en een notitie aan de POI te hangen met als inhoud:
<name> - <desc>(tot aan de komma) N: <wpt lat> E: <wpt lon> hyperlink <url> <desc>(vanaf de komma)
coördinaten bij voorkeur geconverteerd naar het WGS84-systeem, aangezien we dat doorgaans gebruiken.
Dan zou dit:
er uit kunnen gaan zien als ongeveer dit:
-
@Con-Hennekens Ja, dat zou helemaal mooi zijn. Maar eerst nu maar dat symbool er in;