Verbetertip voor MRA Navigation Next
-
Verbetertip voor MRA Navigation Next
Context:
Ik maak regelmatig een route met 6 verschillende adressen en gebruik Google spraakgestuurd typen om ze in te voeren met behulp van de nieuwe MRA Routelanner in MRA Next.Momenteel moet ik dit 6 keer doen:
- Klikken in de inputbox, waarna het toetsenbord verschijnt.
- Spraakherkenning aanzetten.
- Weer klikken in de inputbox.
- Het adres inspreken als de spraakherkenning verschijnt.
Bij het invoeren van het volgende adres verschijnt weer het toetsenbord en niet de spraakherkenning, waardoor ik dezelfde routine elke keer opnieuw moet herhalen.
Dit is omslachtig en tijdrovend.
Suggestie:
Kan er een microfoontje in de inputbox worden toegevoegd dat meteen de spraakherkenning aanzet? Hierdoor kan ik direct het adres inspreken zonder steeds opnieuw via de inputbox de spraakherkenning te hoeven activeren. Het zou ook handig zijn om direct te bevestigen dat het adres correct is herkend, zodat je meteen het volgende adres kunt inspreken door opnieuw op de opneemknop te klikken, zonder de spraakherkenning opnieuw te hoeven activeren.Inspiratie:
In de app Microsoft To Do is er een handige manier om meerdere taken toe te voegen met spraak. Misschien kan een vergelijkbare of zelfs betere routine ook in MyRoute-app worden toegevoegd.Met deze toevoeging kunnen gebruikers van MyRoute-app sneller, makkelijker en efficiënter meerdere adressen invoeren, wat zeker handig is als je motorhandschoenen aan hebt, zonder telkens de spraakherkenning opnieuw te hoeven activeren. De inspiratie van Microsoft To Do kan helpen bij het ontwerpen van een nog gebruikersvriendelijkere interface.
Bedankt voor het lezen van dit bericht en keep up the good work!
-
@PeterKerkhof, In Android zijn eigenlijk alle zoek-vensters voorzien van zo'n microfoon symbooltje. Het zou best praktisch kunnen zijn om dat ook in de MRA app door te voeren. In hoeverre dat technisch mogelijk is, geen idee...