Carplay Aankomend Routepunt
-
Klopt het dat ik in Carplay het aankomend routepunt niet kan zien ? Instelling misschien ?
-
Android Auto en Apple Carplay laat alles al zien, wat Apple en Google vinden dat je mag zien tijdens het rijden.
-
Vorig jaar juni was dat nochtans wel al zo !
-
Dit is toen bewust weggehaald omdat het veel overlap had met functionaliteiten die op je telefoon ook al werden getoond. Zo miste je dus mogelijk belangrijke instructies als een waypoint precies daar stond.
Helaas door de beperkingen in CarPlay / Android Auto wordt er nu niet meer op een dergelijke manier informatie over het aankomende routepunt getoond. Zal dit intern nog eens bespreken
-
@Corjan-Meijerink Dag Corjan, in België is het gebruik van een gsm toestel al rijdend verboden … in Limburg wordt je rijbewijs onmiddellijk voor 14 dagen ingenomen. Dus dat het wel nog op de iphone zichtbaar is helpt niet echt tenzij ik die met dashmount monteer, maar dan is carplay een overbodige tool….Moet nu heel vaak op scherm kijken aan welk routepunt we nu zitten (en dat is in het huidige verkeer ook best gevaarlijk) … Bijkomend (en daar mis ik misschien info) : om 1 of een paar routepunten over te slaan - kan dat via carplay ? nu moet ik iphone nemen maar dat is een risico (zie hierboven). Moet wel beamen dat CP nu t.o.v. vorig jaar juni significant is verbeterd ! Top !
-
@MarcM said in Carplay Aankomend Routepunt:
Bijkomend (en daar mis ik misschien info) : om 1 of een paar routepunten over te slaan - kan dat via carplay ?
Ja, dat kan via CP! Rechtsonder in het scherm heb je een knop om het aankomend routepunt over te slaan.
-
@Corjan-Meijerink
Ik denk dat AA en ACP versie niet moet zien als een aanvulling op de app maar als een op zichzelf staande tool.Het idee is dat je bij AA en ACP je smartphone in je zak, koffer of tas hebt zitten.
-
@Corjan-Meijerink Corjan, Mijn suggestie is aankomend routepunt te laten zien net onder de snelheidslimiet (werkelijke snelheid zie ik al in de wagen zelf) of via instellingen de gebruiker de keuze te geven om daar ofwel aankomend routepunt te zien of de werkelijke snelheid (wat eigenlijk dubbel te zien is in de wagen).
CP zou Smartphone fysiek gebruiken moeten kunnen vervangen tijdens het rijden toch ?
-
So, let's start with the positive: I have tested the latest version of MRA extensively in the last few days. The program is really running very stable and works very well with its capabilities. No crashes, good recalculation after detours, continued route after a break... etc. works really well. Thanks.
But the lack of information about upcoming Viapoints really bothers me. Only solved half-heartedly in the mobile phone app (2km before arrival) but in CP this information is completely missing. It was solved much better for me in the version from June/July 2023.
There should be an option in the settings whether the viapoints or the upcoming branches have priority for the user and are displayed.
Assuming I'm driving a route that leads over two or three passes, the turnoff after the third pass will be shown to me for an hour even though there is no other intersection in between. But unfortunately the name or distances over the upcoming passes… are not shown.
Especially when you are traveling as a road guide, the most common questions over the radio are: how long will it take to get to the pass, when will the next coffee be, break, etc. Unfortunately, these questions cannot be answered promptly in the current version. -
@MarcM @M-Schrijver ik weet wel dat Apple CP niet alles toestaat om op het scherm te tonen. Dat is dan geen beperking van MRA maar de beperking die Apple oplegt aan wat zie je wel en wat zie je niet op het scherm. Of dat voor Android ook geldt, geen idee!
-
@Rob-Verhoeff
Apple en Google leggen min of meer dezelfde beperkingen op. Op de achtergrond zitten vast wat verschillen maar op het scherm zien de gebruikers die vrijwel niet.