Slaat routepunten voor me over
-
Tijdens een rit vandaag had ik een merkwaardig probleem met het overslaan van routepunten:
- Ik had tijdens de rit meermaals dat de app aangaf een punt over te slaan dat nog voor me op de toute lag (bijv. nog 500m te gaan, soms over 2km)
- Als hij dit punt dan oversloeg, dan ging hij niet verder met het volgende "zachte" punt op mijn foute, maar sprong hij gelijk door naar het eerstvolgende "harde" via punt (met zo'n handje), waardoor een deel van de routes werd over geslagen.
Dit gebeurde me meerdere keren op verschillende punten op de route. Zelfs als ik stopte, en op de kaart aangaf toch echt vanaf dat overgeslagen punt verder te willen te gaan, werd het binnen 30s weer overgeslagen. Op gegeven moment heb ik het maar opgegeven en naar de track gekeken...
Versie 4.1.2 - 304
Weet niet of het aan deze route ligt of de app versie. Bij eerdere ritten was ik juist heel tevreden over hoe slim de app doorhad wanneer er punten moesten worden overgeslagen als ik door een omleiding van de route moest afwijken.
-
Hmm. Dit gedrag is niet best.
Ik had het plan om MRA in Schotland te gaan gebruiken. Maar als dit soort berichten de komende paar weken vaker voor gaan komen. Ben ik bang dat MRA toch links laat liggen. -
@Herman-1b ik heb dezelfde ervaring
-
als je wil dat MRA niets overslaat maat er van "VIA" punten van,
ook kan je op de telefoon bij "Account - Navigatie instellingen - Functioneel" de optie "Routepunten automatisch overslaan" uit,
je moet dan wel rekening houden dat je altijd word terug gestuurd naar een dergelijk routepunt.
Als er een wegomlegging is wil je dit natuurlijk niet.
Alles hangt af van jouw instellingen, hoe secuur dat je een route hebt gemaakt en wat jouw wensen zijn tijdens een rit. -
Ik vraag me af of dat helpt.
MRA negeert gewoon een aantal punten en maakt er een andere route van. Ik heb het ook gezien in een iets oudere versie. De punten die overgeslagen werden, zaten in een lus. Er was dus een kortere weg binnendoor. -
@Edwin_M
Hier dezelfde ervaring vorige week zeven routes gereden en jij een van de routes verschillende keren gehad dat er routepunten overgeslagen werden die verder in de route lagen. En zelfs direct naar het eindpunt van de route terwijl er nog vijf routepunten waren. Door het herbereken werd de routesdus heel anders. -
Ik zal in 305 (wat de release gaat worden) nog wat kleine wijzigingen hiervoor doorvoeren!
Uitzetten van de auto-skip optie is altijd een optie indien de logica niet bevalt! Mocht trouwens het gedrag nergens op slaan, deel dan ajb de route en geef aan wat er gebeurde. Dan kunnen we er van leren en het algoritme erop aanpassen!
-
@Corjan-Meijerink Ik had ook dit probleem met punten overslaan in Navigation Next vóórdat de punten bereikt waren (later bijgewerkt naar 305, weet dus niet of dat dit probleem oplost). Kan route delen. Geef maar aan hoe je die wil hebben.
-
@Paul-van-Noort [link text](link url)https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/8942913?mode=share
Zag dat ik link kan delen. Weet niet meer exact welke punten. In mijn herinnering na punt 14. Gereden op zondag 21 april met meest recente HERE kaart op die datum.