Track en route zichtbaar?
-
Beste allemaal.
Ik ben vrij nieuw op het gebied van MRA maar enige tijd geleden toch een Gold en Lifetime abonnement afgesloten.Mijn "probleem"
Mijn Garmin 346 begint langzamerhand aan zijn einde te komen en ik hoop dat ik met MRA datgene kan doen waarvoor ik de Garmin alleen maar gebruik...Mijn Garmin Gebruik.
Zoals gezegd gebruik ik de Garmin vrij specifiek. Niet om mooie routes te maken of trips te plannen.. nee daar heb ik MRA voor.
de Garmin gebruik ik alleen voor Wielerkoersen, Truckruns en Marathons.
Vanuit de organisatie/club krijg ik de Track aangeleverd en een aantal posten welke ik als verkeersregelaar dien te bemannen op gezette tijden.
We moeten dan buiten de Track om van punt naar punt.
Deze punten markeer ik als POI's en dan maak ik van POI1 naar POI2 een route, etc etc.
Voorheen gebruikte in altijd Garmin Basecamp om hier mee aan de slag te gaan en kon deze terugvinden in Routeplanner
Onlangs geprobeerd om een reeds gemaakt GPX bestand te uploaden in MRA (ronde van limburg 2024) en dat ging faliekant mis... alles zat door elkaar en ik kon er niets mee doen.Vraag:
Is het mogelijk om een track zichtbaar te maken op de kaart EN daarnaast/overheen of op welke mannier dan ook mijn gemaakte route zodat ik van punt naar punt kan rijden EN toch de track eveneens zichtbaar heb.Om direct €400+ uit te geven aan een andere Garmin vind ik zonde van het geld als dit ook middels MRA mogelijk zou zijn.
Graag hoor ik van jullie.
ps ik heb reeds de zoekfunctie geprobeerd maar kreeg niet een antwoord welke ik exact zocht..
-
@Mathijs-van-Bruggen Nee, dat kan niet binnen MRA. Je kan niet én een track én een route tegelijkertijd actief hebben.
-
@Mathijs-van-Bruggen Zoals @Rob-Verhoeff kan je met MRA Navigation Next (de Navi module binnen in MyRoute-App) kan je idd geen track en route tegelijkertijd tonen, maar dat kan in de planner zelf wel!
Aangezien jij de track wilt vermijden bij het rijden van de stop naar stop route kan je dat in de planner prima regelen! Je kan de route in de planner dan precies maken zodat je de track niet raakt... Eventueel met POI tekens de track markeren, deze zie je dan wél in navigation in het scherm als je de track nadert...
Als je dat bedoelt, laat dan even weten zodat we hier niet onnodig vertellen hoe dat moet.
-
@Stefan-Hummelink Ik denk dat de verkeersregelaar ook de track in beeld wil hebben. Anders heeft hij het niet over het vervangen van zijn oude Garmin! Best lastig om die pc op je stuur te monteren
-
@Rob-Verhoeff Hahahaha eens, wilde alleen even een potentieel alternatief bieden.
-
@Rob-Verhoeff in principe zou ik ook de track op TopoGPS weer kunnen geven maar dan zou ik een 2e toestel moeten gebruiken. 1 voor TopoGPS en de ander voor MRA.
Dan kan ik in MRA gewoon mijn Punt naar Punt route inplotten en op het andere toestel kijken hoe de track loopt.stof tot nadenken
-
Maak de routes om van POI1 naar POI2 te gaan op de PC met de Track zichtbaar, zodat je zeker weet dat je niet over het parcours gaat. Doe dit ook om van POI2 naar POI3 te gaan enz. Eigenlijk dien je dan vanuit iedere POI een route te hebben of 1 route maken om het parcours heen waar je bij de POI's een viapunt plaatst met daarin de naam van de Post.
-
@Mathijs-van-Bruggen, nee precies wat jij gewend bent zal je ben ik bang niet bereiken met de MRA app alleen.
Ik vind het wel een goede suggestie om een een map layer aan te kunnen zetten waarin een gebruiker zelf tracks en wellicht POI categorieën aan of uit kan zetten.
-
@Rob-Verhoeff said in Track en route zichtbaar?:
@Stefan-Hummelink Ik denk dat de verkeersregelaar ook de track in beeld wil hebben. Anders heeft hij het niet over het vervangen van zijn oude Garmin! Best lastig om die pc op je stuur te monteren
Ik denk dat de SSD HD van de macbook hier ook iets van gaat vinden... op zijn minst het scharnier van het scherm
-
upload de track die je gekregen hebt in je garmin en maak deze zichtbaar op de kaart en kies een kleurtje. Indien dikte niet voldoende voor je, kan je een ander ktmf bestand gebruiken (zie web site tencats) of zelf aan de slag gaan met het tool op de JAVAWA website.
die track upload je ook in MRA web in je tracklogs
Begin nu met je route te maken. Maak dat elke post waar je dient aanwezig te zijn een handje is en geef het een kleur en bijpassende naam. Klik op de 3 streepjes naast de routepunen en kies tracklog toevoegen en voeg de juiste tracklog toe (rood). Zo zie je hoe de track loopt en je route naast mekaar.
Gebruik de gpx1.1 (route, track, POI) om via de connector naar je garmin te sturen. Al je waypoints (handjes = stopplaatsen) gaan nu als effectief waypoint in je route staan. Wil je het nog beter doen en je route optimaliseren tussen je stops
https://forum.myrouteapp.com/post/42699 -
@Guzt Ik denk dat TS wel weet hoe hij zijn routes moet maken maar niet wist dat het tegelijkertijd tonen van route en track op de telefoon in MRA niet gaat. Daarin is de Garmin wel sterk! Specifiek voor zijn doel heeft hij een route die hij rijdt van post naar post, maar tegelijkertijd heb je (op de Garmin) ook in beeld welke route (track) de koers rijdt. En dat kan (nog) niet met MRA. Op de Garmin zie je dus ook waar je eventueel de koers kruist als dat nog kan.
-
dit is nu iets waar ik denk deze gebruiker heeft een punt. track is juiste en beste manier om routes te delen maar dan mis je dus route punten. ooit was er idee van segmenten. maar wat je eigenlijk wil is meerdere korte tracks samenvoegen met een tussenpunt die vast is.
-
Dat is een gpx 1.2 (route-track met viapunten)
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA helaas niet. track is dan nog steeds gehele traject. moeier zou zijn kleine track segmenten en dan viapunten.
-
@Rob-Verhoeff dat komt uit de vraagstelling niet naar voor. Daar wordt letterlijk gezegd dat de Garmin hier specifiek voor gebruikt wordt. Hoe @Mathijs-van-Bruggen dat het beste doet heb ik uiteen gezet.
Dat het mis ging met de route uit BC naar MRA ligt zuiver aan de maker van de route. Al mijn routes worden in BC gemaakt (yeap, BC freak) en overgezet naar MRA als service voor de TT en MRA gebruikers binnen onze motorgroep hier. Werkt perfect en geloof het of niet maar iedereen rijdt dezelfde route. Soms vernachelt MRA de track wel eens bij importeren maar dat ligt louter aan MRA. Van MRA naar BC is andere koek. De beta gpx1.2 was "goed" en vraag me nog steeds af waarom ze die gewijzigd hebben? Gelukkig moet ik dat niet te vaak gebruiken -
@Bouke-Ent track juiste en beste manier om routes te delen? Ik noem dat routes for dummies of de luiwannes methode. Dat is al lang achterhaald. Heb daar jaren geleden ook al eens een boom over opgezet met Hans Vaessen die me uiteindelijk gelijk gaf met: Ja maar Guy, jij kent die routeprogramma's dan ook door en door...
-
@Guzt misschien kun je dat in een nieuw topic eens toelichten.
-
Allen bedankt voor de informatie. Helaas is het mij nog niet gelukt om iets te fabriceren wat lijkt op mijn methode binnen Basecamp naar Garmin toe maar dan volledig in MRA en voor gebruik met MRA Navigation
Bijgaand de link vanuit mij Google Drive naar het gpx bestand zoals ik hem ontvangen heb en bewerkt heb voor mijn. “Werkzaamheden”
https://drive.google.com/file/d/10M4PNSxxImCxk2bhb3n5_Vpmhnl-_06m/view?usp=drivesdk
Er zitten een 3 tal track bestanden in, een aantal POI’s en een aantal routes gemaakt van POI naar POI.
De benamingen van de POI bestanden en dienst routes zijn bewust zo genoemd dat het “in mijn hoofd” logisch is.
Iedereen heeft immers toch een vorm van autisme/ocdDie van Hoogeveen naar Limburg zijn overbodig echter mobiel krijg ik deze bestanden er niet uit.
Ik hoop dat ik niet te veel vraag van jullie
-
@Guzt Ik heb er wat van gevonden en laat het nu los. Deze oplossing kan niet in MRA...
-
@Rob-Verhoeff ik heb het nooit over MRA Navigation in de telefoon gehad. Daar kan dat idd niet. In de MRA web is dat geen enkel probleem. Maar dat was ook de vraag niet. Ik heb een antwoord gegeven hoe hij met de track op de achtergrond zijn route dient te maken in MRA web. Zijn garmin die hij specieel voor dit soort gebeuren gebruikt kan zowel de track van de koers als zijn eigen te rijden track als de te rijden route tezamen weergeven.