Bij meerdere herrekeningen slaat MRA routepunt over.
-
Op 07/03 reed ik van thuis naar Calais voor oveersteek naar Engeland. Routepunt 2 was het tankstation TOTAL net voor de ferry in Calais. Door vele verkeersproblemen in België die dag heeft de app vele malen een herrekening moeten uitvoeren. Tot mijn verbazing werd routepunt 2 (Total tankstation) niet meer opgenomen in de route. Het tankstation was geen verplicht VIA punt (handje) maar een route berekeningspunt (bolletje). Het lijkt me niet normaal dat dit punt niet meer opgenomen werd. Waarschijnlijk was het niet gebeurd indien ik een verplicht via punt had genomen maar hetlijkt me toch niet logisch.
-
@M-PRP, dat is anders precies waarom er VIA punten zijn, nietwaar?
-
@Con-Hennekens, dan kan men evengoed de 'zachte' tussenpunten weer weglaten.
Ik begrijp dat als je een 'zacht' route punt voorbij bent, dat de app je niet terug stuurt. Maar dat een zacht punt wordt overgeslagen bij herberekening ver voor dat je het zachte punt bereikt hebt, lijkt me niet correct. Anderzijds begrijp ik je wel dat ik in dit geval veel beter een 'hard' punt geplaatst had. -
@M-PRP, Het lijkt mij niet dat je zachte punten beter kan weglaten. De meeste routes komen er dan toch wel heel anders uit te zien, nietwaar?
dat een zacht punt wordt overgeslagen bij herberekening ver voor dat je het zachte punt bereikt hebt, lijkt me niet correct.
Nee natuurlijk lijkt me dat niet de bedoeling. Maar dat is wel ook erg afhankelijk van het verloop van de route. Soms ligt bij een herberekening een WP verder toch korter bij op de route. De essentie is dat als je persé wilt stoppen bij een bepaald tankstation, dat je daar een VIA punt van maakt. Daar zijn ze voor. Overigens staat jouw ervaring niet op zichzelf. Dit komt sporadisch voor inderdaad. Ik heb overigens een stemmetje horen fluisteren dat hier in de eerstvolgende beta update mogelijk verbetering in aangebracht is
-