Bijlage mail (route opslaan - mail) werkt niet?
-
Goedemorgen,
Ik heb een hardnekkig probleempje met de route opslaan functie in MRA.
Een .gpx bestand rechtstreeks vanuit MRA mailen naar mijn email adres, resulteert dat op mijn iphone in de mail ik geen route kan opslaan of direct zenden naar de Drive app.
Iphone XS Max, IOS 17.3.1.
Het .gpx bestand zie ik wel als een benaming en een paperclip symbooltje, maar wat ik ook doe, ik krijg het bestand niet te zien of te selecteren.Wat wel werkt is, dat als ik in MRA de route lokaal op sla en dan in een mail verzend en op mijn iphone deze open, deze wel te exporteren/selecteren is op mijn Iphone, dus ik heb een workarround.
Overigens heb ik dit probleem als ik via mijn webbrowser, (windows 11), dit uitvoer.
Ik moet nog even testen of dit ook via de MRA app op mijn iphone heschiedt.edit: vanuit de MRA app werkt dit btw probleemloos.
-
@Charles-Rijken-0
Je kunt met de functie "Delen" een link van een route mailen.
Vanuit MRA kun je geen routebestanden mailen. Die moet je eerst lokaal opslaan en als bijlage toevoegen aan je mailbericht.
Maar misschien wil je toelichten wat je wilt bereiken en kunnen we hier een handigere tip geven. -
@Jack-van-Tilburg said in Bijlage mail (route opslaan - mail) werkt niet?:
@Charles-Rijken-0
Je kunt met de functie "Delen" een link van een route mailen.
Vanuit MRA kun je geen routebestanden mailen. Die moet je eerst lokaal opslaan en als bijlage toevoegen aan je mailbericht.
Maar misschien wil je toelichten wat je wilt bereiken en kunnen we hier een handigere tip geven.- Ik heb GEEN problemen als ik de MRA IOS app gebruik.
Probleemomschrijving:
-
MRA opstarten via de webinterface (Windows11, Edge )
-
Route laden etc, dan opslaan als - Optie Route emailen naar eigen email adres (invullen emailadres en route bestand type)
-
Email op de iphone openen en de mail openen en dan zie je het volgende:
-
wat ik ook kies, paperclip of iets anders, het bestand kan ik niet openen/delen oid
Wat wel werkt:
-
- MRA opstarten via de webinterface (Windows11, Edge )
-
Route laden etc, dan opslaan als (roete bestand extensie), vervolgens wordt de route lokaal op de pc opgeslagen.
-
Lokaal bestaand mailen naar eigen email adres.
-
- Email op de iphone openen en de mail openen en dan zie je het volgende:
- Email op de iphone openen en de mail openen en dan zie je het volgende:
-
Nu kan ik het bestand zien, opene/delen rechtstreeks naar de drive App
Mijn vraag is nu, of dit zo hoort of dat er functioneel iets anders is met de methode van verzenden vanuit de MRA webinterface.
-
@Charles-Rijken-0 said in Bijlage mail (route opslaan - mail) werkt niet?:
wat ik ook kies, paperclip of iets anders, het bestand kan ik niet openen/delen oid
De door jouw omschreven methode gebruik ik nooit. Maar heb nu geprobeerd om het te reproduceren maar ik krijg hetzelfde resultaat als jij: wat ik ook kies, paperclip of iets anders, het bestand kan ik niet openen/delen oid
-
Hartelijk dank voor de feedback.
-
@Charles-Rijken-0
Wil je toelichten wat je wilt bereiken en kunnen we hier een handigere tip geven? -
De mail functionaliteit moet zowel in de App als via de webinterface gelijk zijn.
Als dat niet zo is functioneel, moet dat er expliciet bij worden gemeld, -
@Charles-Rijken-0
Misschien is het een idee om een service ticket hiervoor te maken.
Naar het schijnt wordt er binnenkort aan vernieuwing van de Planner gewerkt. -
De door jouw omschreven methode gebruik ik nooit. Maar heb nu geprobeerd om het te reproduceren maar ik krijg hetzelfde resultaat als jij: wat ik ook kies, paperclip of iets anders, het bestand kan ik niet openen/delen oid
Ik gebruik het ook nooit (wat is het toch heerlijk om gewoon de MyRoute-app navigatie te gebruiken ) Maar ik heb het ook even geprobeerd, en ik krijg gewoon een bestand op mijn Android wat ik kan downloaden. Precies zoals het hoort dus.
-
@Con-Hennekens said in Bijlage mail (route opslaan - mail) werkt niet?:
ik krijg gewoon een bestand op mijn Android wat ik kan downloaden. Precies zoals het hoort
Fijn voor je! Precies zoals het hoort.
-
Ik gebruik het ook nooit (wat is het toch heerlijk om gewoon de MyRoute-app navigatie te gebruiken ) Maar ik heb het ook even geprobeerd, en ik krijg gewoon een bestand op mijn Android wat ik kan downloaden. Precies zoals het hoort dus.
Wellicht heb je de mail niet goed gelezen, want het antwoord is niet relevant voor mijn probleem hoor!
Het betreft IOS -
@Jack-van-Tilburg, Is dat cynisch bedoelt of wat wil je eigenlijk zeggen...
@Charles-Rijken-0, Als dat niet relevant is voor jouw probleem waarom kom je dan met deze probleemomschrijving: https://forum.myrouteapp.com/post/41020
-
Is dat cynisch bedoelt of wat wil je eigenlijk zeggen...
Het is een reactie die, voor mij, past bij de toon van jouw reactie.
-
@Jack-van-Tilburg, Ik laat slechts zien dat de mail gewoon gestuurd wordt met een correcte bijlage, meer niet. De toon verzin je er zelf bij.
-
@Con-Hennekens
De verwijzing naar mijn openingstopic, geeft al aan, dat ik problemen ondervindt in IOS en geen Android, maar dat even terzijde.Ik maak Routes via de Webinterface MRA, daar zitten alle functionaliteiten in, dus ook het opslaan, exporteren etc.
Hoewel ik een workarround heb, (eerst lokaal opslaan en dan mailen , vervolgens delen via drive op de iphone, verzenden zumo xt etc.), of via de MRA app, is er dus een inconcistentie in de mail afhandeling IOS vs Android als attachment, wanneer je de mail functionaliteit vanuit de webbrowser benut.
Ik wil gaarne vernemen of dit functioneel bekend is, of dat dit een IOS bug is.
Misschien doe ik wel iets verkeerd, want hier op dit forum zitten vermoedelijk veel wijze mensen die het wellicht allemaal wel weten, maar de doorsnee gebruiker helaas niet!Een fijne dag allemaal!
-
Ticket geregistreerd.
#48317 route als bijlage mailen -
@Charles-Rijken-0 said in Bijlage mail (route opslaan - mail) werkt niet?:
De verwijzing naar mijn openingstopic, geeft al aan, dat ik problemen ondervindt in IOS en geen Android, maar dat even terzijde.
Ik maak Routes via de Webinterface MRA, daar zitten alle functionaliteiten in, dus ook het opslaan, exporteren etc.Het maakt voor de webservice echt niks uit of je een bijlage naar een Android of naar een IOS toestel stuurt. Een mail is een mail. Ik denk ook niet dat het een IOS bug is, want dit is niet iets wat veelvuldig voorbij komt naar mijn idee. Wat het wel is, geen idee. Misschien kun je het bericht eens doorsturen naar een ander met een IOS toestel, om te zien wat daar gebeurt?
-
Ticket geregistreerd.
#48317 route als bijlage mailenHartelijk dank Jack!
-
@charles-rijken-0
Ik had mijn omschrijving in het ticket niet meteen goed gedaan. Maar na een toelichting kreeg ik deze reactie:Het bestand is inderdaad niet te gebruiken op een iphone. Ik ga hem doorzetten naar de programmeurs.
-
Hartelijk dank, gelukkig dat hier ook echte wijze mannen zijn