Routes delen met vrienden of bibliotheek.
-
Beste groepsleden,
Ik heb een vraag over het zichtbaar maken van routes voor vrienden. Moet er eerst een groep worden aangemaakt voordat we een map kunnen maken om daar later de route in te kunnen opladen? Dit lijkt me nogal omslachtig. Bovendien zijn de routes in de ‘bibliotheek’ binnen deze groep niet altijd hetzelfde. Ik zie andere routes als ik ‘rijden’, ‘fietsen’ of ‘wandelen’ selecteer, maar niet als ik ‘motor’ selecteer. Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van de MyRoute-app. Maar op deze manier is het lastig om anderen te overtuigen deze app te gebruiken. Waarom kunnen we niet gewoon de routes van vrienden zien als we ze als ‘vrienden’ markeren?
Misschien zit ik op een verkeerde denkpiste en kunnen jullie een youtube film voorstellen zodat ik terug o het rechte pad geraakBedankt voor jullie hulp!
-
Zoek eens op 'delen' op de 'ondersteuning pagina.
-
@Jack-van-Tilburg Dit heeft meer betrekking op het delen via social media dacht ik? Maar ik bekijk het straks. Alvast dank. We leren er sowieso van bij
-
@ZieZoeNie
Yep, dat is één van de manieren om te delen.
Zo kun je in de 'ondersteuning ook documentatie vinden over 'vrienden', 'groepen' en 'evenementen'. (trefwoorden om te zoeken )
Dat zijn diverse manieren om jouw routes te delen. -
@ZieZoeNie Hoe iemand een route aanmaakt is meer een eigen persoonlijke keuze op basis van welk vervoermiddel deze persoon gebruikt.
Zet je bv een route op voor fietsers, dan is er een behoorlijke grote kans dat de route die je aanmaakt niet over bv auto(snel)wegen zal gaan.
Ikzelf heb standaard de route op auto staan. Of je nu op een motor rijdt (onroad) of een auto, in de meeste gevallen (99,9%) zal de route hetzelfde blijven. Behalve als je bv verkeersbord C6 tegenkomt waar je als motorrijder wel in mag.
Ook als de route is aangemaakt met als oogpunt dat het voor vrachtwagenchauffeurs bedoeld is, zal de route anders zijn dan bv met een fiets of auto of motor. En dan heb je ook te maken met de gebruikte map (of kaart) waarop de route uitgestippeld is.
Dus als jij een mooie route hebt die je wilt delen voor jouw vrienden, dan is mijn advies om de transportmodus te zetten op auto of motor.
En je hoeft echt geen speciale mappen aan te maken om routes te delen. Je zet gewoon de privacymodus op of openbaar (dan kan iedereen erbij) of op vrienden (als je binnen MRA een geselecteerd gezelschap vrienden hebt).
Dan hoef je alleen de link naar jouw routemap te delen, of je deelt de gpx bestand met je vrienden via whatsapp bv.
1 tip: als je een gpx bestand aanmaakt vanuit jouw (eigen) route, doe dat dan als track en niet als route. De reden hiervoor is, is dat elke navigatie toestel hier en daar net even iets anders werkt. Dit is ook weer afhankelijk van hoe oud of hoe recentelijk een navigatie toestel is. Er is bv al een verschil tussen TomTom en Garmin. En in de gebruikte kaart (Garmin gebruikt HER en TomTom gebruikt een eigen kaart).
Transportmodus:
Knop om privacymodus te wijzigen:
-
@Nomko-Nomden Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg! We stellen het zeer op prijs. Meestal stellen we inderdaad onze routes samen voor de auto en delen voornamelijk de sporen/tracks, omdat die niet veranderen. Het viel me op dat routes die als 'vrienden' zijn ingesteld in een groep en voor auto's of motoren, niet zichtbaar zijn wanneer je filtert op 'rijden, fietsen en te voet' in de bibliotheek van de groep. Het lijkt logisch dat je bij de filter 'rijden, fietsen en te voet' alle routes voor motor- en autorijden zou moeten kunnen zien.