Onderweg zoeken naar Pois
-
Even checken of dit een bug betreft:
Hier werk ik met de laatste versie van iOS en de MRA bèta.
Wanneer ik in de app op het vergrootglas druk en daarna druk op het supermarkt icoontje of ziekenhuis icoontje krijg ik geen resultaten. Dat terwijl hier wel supermarkten in de buurt zijn. Hoe ver kijkt de app naar pois in de buurt?
Daarnaast vind ik de optie eigenlijk niet heel fijn werken en wijk daardoor uit naar andere apps. Na bijvoorbeeld het zoeken van tankstations kan je niet zien welke zich waar tov de geplande route bevinden en als je hem aandrukt en hij bevalt niet, kan je niet makkelijk terug. Hopelijk wordt deze optie nog verder verbeterd
-
@CD130 Dank voor de feedback!
Zowel het zoeken in het startscherm als tijdens de navigatie werkt naar behoren geloof ik. Kan je aangeven vanaf waar (fysiek en in de app) je probeert te zoeken?
-
@Corjan-Meijerink Thx voor je reactie. Ik zal even iets duidelijker proberen te zijn
-
De locatie zal ik zo met je delen via een PM. Vanaf hier zie ik geen supermarkten en ziekenhuizen als ik zoek zonder route. Ik gok dat dit te maken heeft met een maximale afstand waarin wordt gezocht.
-
Zoek je een POI, zonder ingeschakelde route, en je drukt deze aan, dan krijg je te zien waar deze zich begeeft. Als deze locatie niet bevalt kan je niet gemakkelijk 1 stap terug, maar moeten alle stappen weer opnieuw.
-
Zoek je een POI tijdens een ingeschakelde route, dan kan je niet zien waar deze zich begeeft tov de route. Ligt deze direct aan de route of moet je even een paar kilometer afwijken? Ik weet niet of je beschikt over een Garmin toestel, maar zij hebben dat handig vormgegeven. Je ziet dan precies waar het tankstation ligt en als die niet bevalt druk je door naar de volgende, totdat je de geschikte locatie hebt gevonden. Nu schakel ik eerst naar Google Maps en na een poosje knutselen frommel ik de locatie in MRA. Meestal met wat gevloek, wat extra tijdverlies, maar wel een volle tank Wat dan wel weer een voordeel is, is dat het onmogelijk is om dit tijdens het rijden te doen. Met de Garmin kon ik dat wel
-
-
@CD130 Danku!
-
@Corjan-Meijerink, een proef op de som laat bij mij grappig genoeg zien dat het symbool voor ziekenhuis mij geen ziekenhuis geeft (terwijl ik mij meen te herinneren dat het dat voorheen wèl deed. Wel krijg ik een voedingscoach op zijn privé adres en een huisartsenpraktijk. Ik denk NIET dat dat ligt aan de afstand want bijvoorbeeld hotels en tankstations komen wèl in de resultaten met afstanden die groter zijn.
Ik vind het ziekenhuis wèl als ik gewoon zoek op zijn naam. Het blijkt op maar 1,7 km afstand te liggen. Zeker voor een ziekenhuis zou je eigenlijk een zoekmarge van 50km willen, of minimaal 3 suggesties ongeacht de afstand.
De bovenste entry draagt zelfs het symbool van de zoekfunctie "ziekenhuis".
De entry met de P erachter verschijnt ook gewoon in de resultaten als ik zoek op parkeerplaats -
Weet iemand of de app ook rekening houd met de openingstijden van de benzinepompen als je bijv om 23.00 uur naar een benzinepomp zoekt?
-
I also find the search function to be questionable. From my home if I search for Hospital, I get various results but no hospital. If I search for "Markham Stouffville" the first two on the list are the hospital and the ER at 1.5 Kms. Both with the Hospital symbol. If I search for Parking ... the hospital parking lot shows up! A search for Supermarket does not produce any of the supermarkets in the area. A search for Museum produces a large list up to 20Kms away!! Never knew there were so many.
-
Via het icoontje ziekenhuis maar 1 hit, terwijl hier verschillende ziekenhuizen in de buurt liggen, die voorheen wel gevonden werden.
En geen supermarkten via het icoontje
-
@Corjan-Meijerink, nog een toevoeging voor de duidelijkheid. Als ik op het ziekenhuis symbool druk bij de zoekfunctie, krijg ik dus geen ziekenhuis, dat stond hierboven al. Maar het grappige is dat er wel "Ziekenhuis" in de zoekbalk verschijnt (logisch!).
De echte grap is dat wanneer ik handmatig "ziek(enhuis)" type in die zoekbalk, er ogenblikkelijk ziekenhuizen in de resultaten verschijnen. Door het bedienen van de zoek-icoon komt er dus wel Ziekenhuis de balk, maar wordt op de achtergrond blijkbaar naar iets anders gezocht. Misschien geeft dat een hint in de goede richting.
-
Similar thing for "Supermarket" at my location.
I get one small Supermarket showing (0.4m), yet there is a huge Tesco Superstore at about (0.6m) that dosn't even show up when I manually type Supermarket.
It seems to be completly missing?
Asda and Sainsbury do show in the list.Edit: Strangely the same Tesco Superstore does show the Parking option.
-
I've made some improvements regarding the search results in the upcoming update!
-
Bedankt voor jullie inspanning @Corjan-Meijerink De functie lijkt goed te werken. Hopelijk weten jullie in de toekomst nog de mogelijkheid toe te voegen om te zien waar het betreffende poi zich bevindt voordat je hem toevoegt aan de bestaande route.
Nu wordt ik regelmatig na het toevoegen verrast door de positie van de poi, moet ik het punt weer verwijderen, weer opzoek gaan naar een andere, die wordt het ook niet, nog een poging…, stevig potje vloeken, … dan maar uitwijken naar Google Maps en na het bezoeken van de poi de route weer oppakken
-
@CD130 snap ik! Dit willen we zeker verder verbeteren