'Ik ben "mijn" stem weer kwijt.
-
Sinds de update 4.1.0 (266) ontbreekt de stembegeleiding op mijn iPhone 13.
Eerder was dat ook al het geval maar na een specifieke update voor iPhone enkele dagen voor de onderhavige update was de stem weer terug.
Ik hoop dat u mij 'mijn' stem weer terug kunt geven. -
Kan je nog wat meer info delen?
- Gaat het om het geluid uit je telefoon of ben je verbonden met Bluetooth? Werkt het bij beide niet?
- Android of iOS toestel? En welke?
- Welke versie heb je geïnstalleerd van MRA?
- Hoe staan je volume instellingen van je telefoon en van MRA?
Hopelijk kunnen we je hierdoor verder helpen
-
Android of iOS toestel? En welke?
Ik denk dat @Ad-Koppenol zijn iPhone 13 een iOS toestel is
Voor de rest goede vragen, ook of er wellicht sprake is van Carplay gebruik.@Ad-Koppenol,
Heb je geprobeerd het volume te verhogen TERWIJL de stem spreekt? Dat kan soms lastig zijn als je geen stem hoort . Je kunt daarvoor in het menu Instellingen - Audio de play knop bij de stemkeuze gebruiken. Je kunt er dan vanuit gaan dat er daadwerkelijk een stem klinkt gedurende een tel of 5. Klinkt er wèl een stem als je navigeert met maps? Ik weet weinig van iPhones, maar volgens mij kun je het volume van de navigatie afzonderlijk instellen, iets wat bij Android helaas niet kan.Iets anders is dat ik wel vaker merk dat direct na een update sommige dingen (waaronder zeker de audio) niet helemaal lekker werken. Een force-close en herstart willen dan nogal eens helpen.
-
@Con-Hennekens said in 'Ik ben "mijn" stem weer kwijt.:
Ik denk dat @Ad-Koppenol zijn iPhone 13 een iOS toestel is
Hmmm, daar zet ik ook m’n geld op in
-
@Con-Hennekens Inderdaad een iPhone is IOS, maar dat terzijde. Ik gebruikte geen CarPlay. Tijdens de rit heb ik de volumeknop op maximum gezet. Maar .... geen geluid.
Maar uw tip om via het menu een stemkeuze te kiezen gaf wél geluid. Morgen ga ik het nogmaals proberen, maar dan in de navigatiemodus.
Ik laat van me horen. -
@Con-Hennekens Ik heb gisteravond bij de 'Instellingen' eveneen andere stem aangevinkt. En er was weer een stem. Toen terug naar mijn eerdere keuze (waar het vinkje nog steeds aangevinkt stond tijden het openen van de 'Instellingen') en die deed het ook. Vanmorgen tijdens het navigeren gebruikt en zowaar 'mijn' stem was weer te horen. Het had overigens niets van doen met het volume dat heeft steeds goed gestaan.
Kortom, om de stem weer terug te krijgen was het even opnieuw activeren (ondanks de eerder al - en nog steeds - aangevinkte stem) in de 'Instellingen' voldoende om de app weer aan de praat te krijgen.
Hartelijk dank voor deze aanbeveling.