Toegestane wegen bij uitzetten Snelwegen ook geen autowegen meer
-
Bij mijn week rijden door Frankrijk op de motor heb ik rijden via snelwegen uitgezet tot mijn ergernis werden ook de autowegen vermeden en dat lijkt me niet de bedoeling. App versie 4.0.4 en Reismodus stond op motor.
Is dit een bug of hoort dit bij de functie? -
@Cleo
De instelling van 'veel' of 'weinig' bochten is ook van invloed op de wegenkeuze.
Hoe stond die op dat moment? -
Gewoon de rechte lijn, ik gebruik bochtig alleen bij routes die ik heb voorbereid via de website en zelden voor A-B navigatie
-
Als je de route van Colmar (Rue Metiers) naar Écomusée d'Alsace maakt dan word je keurig over de D83 geleidt dat is geen snelweg, zet dan vermijden snelwegen aan en dan krijg je een verrassend resultaat.
-
@Cleo
Wat is dan de verrassing? De D201? -
Je zou toch verwachten als je geen snelweg vermijdt en de keuze dan D83 is dat bij het vermijden van snelwegen D83 de voorkeuze blijft, waarom word D83 dan vermeden? D83 is echt de meest efficiënte en snelste route.
-
@Cleo
Ik kom niet over de D83 met de Here kaart die door de Nav gebruikt wordt.
Ook niet met TomTom, wel met OSM. -
https://www.myrouteapp.com/route/open/8225801
Voorkeur transport Motor
-
@Cleo Bijzonder! Moet je er eens een camper-route van maken en zien wat er dan gebeurt! Raarrrrrr...
-
Moet ik uit je reactie opmaken dat je ook verbaasd over de keuze?
-
@Cleo Yep, ik kan het ook niet zo snel verklaren verklaren! Of het moet zo zijn dat de Fransen sommige wegen anders kwalificeren?
-
Maar is verschil berekening nu een bug of future? Ook voor camper zou de keuze van D83 veel beter zijn dan voor gestelde route. De voorgestelde is een route die liever niet rijdt.
-
Camper heeft het probleem dat je bij tolwegen vermijden niet over de snelweg mag - daar heb ik HERE deze week nog over gesproken.
Dit is me niet bekend, ziet er bijzonder uit.
Zal het eens doorspelen - verwacht echter niet snel een verandering in deze kaart data