Switchen tussen kaarten
-
Hallo allemaal,
Ik ben mijn motorreis aan het plannen, een route 7 landen met een tijdspanne van ongeveer drie weken. Nu heb ik de eerste 5 etappes uitgezet en ik dacht het plannen makkelijker te zien in de google maps modus. Nu probeer een route uit op mijn mobiel en zie ik de melding betreft de Here kaarten. Ik heb inmiddels gelezen dat de Here kaarten gesloten verklaringen voor motoren beter meenemen dus ik dacht ik zet het even om. Maar dat lijkt niet één twee drie te gaan. Iemand tips? Ik zou ook graag aan het einde van het bewerken van alle etappes een soort beveiligde modus willen, zodat ik onderweg niet per ongeluk zaken kan wijzigen.
Bedankt!
Martijn
-
@Martijn-1h De Google kaart is een overlay. De basis van de route leg je in één van de drie basiskaarten: OSM, TomTom of Here. Als je ook met de app navigeert, dan moet je de kaarten maken in de Here kaart.
De standaard kaart stel je in via de rode optie. Je kan deze kaart de standaard maken voor al je routes (groene cirkel). Heb je een TomTom? Dan stel je uiteraard de TomTom-kaart in als standaard kaart.
De kaart die je prettig vindt om mee te plannen selecteer je als overlay via de blauwe cirkel (Google, Michelin etc.) -
@Martijn-1h said in Switchen tussen kaarten:
Ik zou ook graag aan het einde van het bewerken van alle etappes een soort beveiligde modus willen, zodat ik onderweg niet per ongeluk zaken kan wijzigen.
Slotje aanzetten!
-
@Con-Hennekens Ah geweldig, bedankt! Het stond bij mij net op een andere plek (in het blauwe menu). Ik zie overigens wel meteen een flinke her-calculatie op één van de routes, met redelijke afstandsgevolgen haha. Heeft dat dan te maken met een gesloten voor motorrijders weg? Er zit namelijk ook een landsgrens overgang in. Is dat ergens terug te vinden, waarom er voor een andere route gekozen wordt? Misschien leuk om even na te bootsen. Vanuit Sölden Oostenrijk naar de SS44 in Italë. Zodra ik op Here overga zegt hij dat ik terug via Innsbruck moet. Maar als ik extra wp vlak voor de grens in Oostenrijk zet maakt hij hem wel.
-
@Martijn-1h said in Switchen tussen kaarten:
Ik zie overigens wel meteen een flinke her-calculatie op één van de routes, met redelijke afstandsgevolgen haha.
Dat zit niet in de grensovergang! Kennelijk verderop in je route ergens een weg die niet berijdbaar is?
Ik navigeer via één weg van Sölden naar de SS44. Er is overigens geen keus! Er is maar één weg.https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/8023354?mode=share
-
@Martijn-1h, Grote afstanden tussen waypoints zorgen voor grote kans op verandering bij hercalculatie. Verkeersinfo speelt daarbij een rol. Bovendien heeft elke kaart-leverancier zijn eigen interpretatie van wat de snelste weg is. Ook hier geldt: hoe groter de afstand tussen de WP hoe groter de kans op verschillen.
-
Bedankt voor alle info, ik heb alles inmiddels kunnen aanpassen. De vraag betreft de verbinding Sölden en de SS44 kwam ook omdat ik las dat Here ook de seizoen afsluitingen meeneemt. En omdat Tirol inmiddels behoorlijk aan de gang is met afsluitingen qua motoren en/of geluid dacht ik dat dit misschien onderdeel daarvan was.