Kaarten
-
Ik gebruik kaarten offline en download alleen die gebieden waarin ik ga rijden.
Nu is dat dmv een landen-/gebieden-lijst. Voor een heel land is dat duidelijk, maar voor bijv. Duitsland of Frankrijk kun je delen selecteren. Dan moet je wel precies weten welk deel (provincie) je moet hebben om doorheen te rijden.
Zou het haalbaar zijn om op een kaart, in kleur, de gebieden aan te geven die gedownload zijn zodat je ook evt hiaten kunt zien? -
@M-Hoogstraat leuk initiatief, maar ik denk vrij lastig in te bouwen. Heel Duitsland neemt bijv. maar 1Gb aan ruimte in beslag. Op de meeste smartphones maakt een Gb meer of minder dan ook niet meer uit. En je zal maar net één weggetje in je route hebben opgenomen die door een andere deelstaat gaat! Dan helpt een overzichtskaartje met globale grenzen je ook niet.
-
@Rob-Verhoeff, Het geeft wel een visuele check, en je kunt altijd omliggende deelstaten óók selecteren voor de zekerheid. Ik weet bij ons over de grens Rheinland-Westfalen, maar die andere moet ik ook opzoeken . Ik zou het best een welkome aanvulling vinden, maar valt uiteraard wel onder de noemer "cosmetisch".
-
@Con-Hennekens uiteraard. Als we niets meer kunnen verzinnen (), dan is dit een leuke aanvulling.