MRA stopt bij langere pauze
-
MRA stopt bij mij vaak als ik langere tijd niet beweeg. Dus na een koffiestop of lunch moet ik de route vrijwel altijd opnieuw starten. En dan dus uitzoeken hoeveel routepunten ik moet overslaan. Wel vraagt MRA of ik de tracklog wil hervatten. De app crasht niet. Ik stop de app niet. Of ik tracken pauzeer of niet maakt niet uit.
-
@Evert-Kuiken
Wat ik in zo'n geval doe is kijken waar de blauwe stip staat (huidige locatie) en bekijken welk vorm-punt erbij hoort. Dan eventueel de route opnieuw opstarten (hoeft niet volgens mij) en het volgende vorm-punt lang aanklikken. Dan kun je vanaf je huidige locatie naar dat aangetikte punt verder gaan. -
@Evert-Kuiken Wat @Dikke-Wim zegt klopt. Als je het eerstvolgende routepunt ná je pauze langer indrukt, dan vraagt de app "Routepunt overslaan. Verdergaan vanaf: [punt x]". Gelukkig bestaat de optie om de tracklog te hervatten. Mooi toch?
-
@Evert-Kuiken, Wordt bij zo'n pauze de app gesloten? Dan zal de reden daarvan waarschijnlijk zitten in het energie-beheer van je toestel, die soms apps die langere tijd niet in focus staan automatisch uitschakelen. In Android kun je bij "Batterij beheer" dat soort spaar fucties uitschakelen, en ook dat de wifi verbinding actief blijft tijdens standby (als je hotspot gebruikt). Verder kun je de in de App-rechten aangeven dat locatie toegang "altijd" mag in plaats van alleen "bij gebruik van App". Dat voorkomt onderbrekingen van routes en tracks.
-
@Con-Hennekens Ha, top tip! Ga ik eens naar kijken.
-
@Evert-Kuiken bij een volgende update gaat de app, ook al werd ie volledig afgesloten, wel keurig verder vanaf het laatste routepunt waar je stopte…
-
@Bart-DM
Al een idee wanneer een volgende update komt?
Ik neem aan dat er nog een komt vóór de release van de publieke versie op 19 juni? -
@Dikke-Wim zeer binnenkort naar ik vernomen heb en ja er komt er nog eentje voor de publieke release
-
@Bart-DM update is er!
-
@Evert-Kuiken jaja ik weet het …
-
@Evert-Kuiken
Nu ook voor iphone