Offline modus kiezen gooit de nav eruit
-
Dag medegebruikers,
Zodra ik in de nav app voor offline kaarten kies stopt de app.
Iemand een idee.,opnieuw de app installeren?Ik ga over twee weken via duitsland,italie, zwitserland,frankrijk, een weer terug naar nederland.
Heb onbeperkt internet, maar leek mij toch qel handig om gedownliade kaarten te hebben.
Groet Jeroen
-
@Jeroen-Leguijt gegroet! Kan je iets meer info geven? iOS of Android? Welke app-versie gebruik je, welke OS-versie?,…
Pas op, mss dekt je databundel Zwitserland niet en wordt het een dure grap
-
@Bart-DM
De roamingkosten zijn in Duitsland hetzelfde als in Nederland. Geldt ook voor de andere landen die Jeroen noemt.Schotland is een ander verhaal….
-
@Dikke-Wim behalve als je klant bent bij T-Mobile! Daar valt Zwitserland in het dure tarief en buiten je bundel. In berggebied is het sowieso verstandig om kaarten offline beschikbaar te hebben. Zelfs in het Zwartewoud valt de verbinding al eens weg.
-
@Rob-Verhoeff
Bedankt voor de tip. In Schotland (buiten de EU) ga ik gebtuik maken van een App waarmee ik relatief goedkoop data kan kopen. De app heet “Airalo”. -
@Dikke-Wim wat betreft de Belgische abonnementen valt Zwitserland buiten de bundel…
-
@Bart-DM
De app “Airalo” maakt het mogelijk om data te kopen voor een schappelijke prijs in veel verschillende landen (fig. 1)
Bijvoorbeeld voor Zwitserland Hieronder zie je een screendump. (fig. 2)En de prijzen voor data in Zwitserland zie je hier:
-
@Dikke-Wim thx voor de info!
-
Excuus voor mijn late reactie,
Ik heb me er niet goed in verdiept, vrijdag vertrekken we op de motor via Ulm, rondreis met Stelvio als 1 van de bestemmingen.
De routes heb ik ook in mijn Zumo 590 zitten.
Waar ik een beetje huiverig voor ben dat de route via de MRA app op de mobiel net over de grens in Duitsland er al mee stopt,
Maar dit is juist een mooie test om de app te gebruiken.
-
Ik heb een samsung S20+
Onbeperkt internet via Vodafone
navigatie app 1.6.12
my route mobile 3.2.4 -
@Jeroen-Leguijt Ook ik heb Vodafone. Ik ben net terug van een trip door Zwartewoud en Zwitserland. Alleen in het Zwartewoud heb ik op een klein gedeelte af en toe problemen met bereik gehad. Maar ja, goed voorbereid en de route in de downloadmap op de telefoon en kaarten offline beschikbaar
Edit: Ik heb zelfs een route onderweg aangepast op de telefoon! Rustig op een terrasje met een bak koffie voor de neus. Zelfs dat ging perfect.
-
@Jeroen-Leguijt said in Offline modus kiezen gooit de nav eruit:
Ik heb een samsung S20+
Onbeperkt internet via Vodafone
navigatie app 1.6.12
my route mobile 3.2.4Wel vóór je weg gaat nog even checken of er nog net niet een recentere versie van de app beschikbaar is! Trouwens, met onbeperkt internet kan dat onderweg ook...
-
Dan moet het gewoon gaan dus.
Ik ga even kijken hoe ik de routes in de download map krijg en alle landen/gebieden waar ik ga rijden de kaarten downloaden lijkt mij?
-
@Jeroen-Leguijt Versie ligt er trouwens aan of je Beta-user bent of nog gebruikmaakt van de app Navigation! Die versie heeft v1.1.3 als laatste versie en wordt niet meer voorzien van updates. Vanaf 19/6 wordt de nieuwe versie gelanceerd en kan je met de app MyRouteApp - Mobile ook navigeren (14 dagen als proef, daarna kopen).
Dus de hamvraag: wat voor een gebruiker ben je? Of wat voor abonnement heb je en welke app gebruik je nu?
Oh ja, zie nu dat je de Mobile app al gebruikt en dat je Gold Lifetime hebt. Volgens mij ga ik je een prettige vakantie wensen... Weet alleen niet wat voor Navigatie abo je hebt. Ze worden zeker overgenomen in de nieuwe navigatiemodule.
-
@Rob-Verhoeff
golden member, mede omdat ik wel geloof in deze app, maar te weinig vanaf weet.Ik heb de routes gedownload op de telefoon,
Krijg alleen de kaarten niet gedownload wegens foutmelding.Hier ga ik nog even mee stoeien
-
@Jeroen-Leguijt welke versie van de app gebruik je nu?
-
1.6.12.
Als ik op de button offline kaarten druk in de navigatie app krijg ik onderstaande melding.
-
@Jeroen-Leguijt Dan hoop ik dat er wellicht nog een ander langskomt in dit draadje. Ik heb een andere app-versie en een ander OS (Apple) en weet niet meer wat hier wellicht de oorzaak van is. Je zou nog kunnen proberen om de app helemaal af te sluiten (geforceerd) en eventueel je telefoon nog herstarten.
-
Dat zal ik doen, gelukkig rijden er nog twee personen met navigatie.
Het zal niet in het honderd lopen.
Bedankt voor nu voor de tips en tricks.
Gr Jeroen Leguijt
-
App opnieuw erop gezet,
Kaarten heb ik kunnen downloaden.
Vrijdag weg en uitproberen, mijn dank is groot