Wandel- en fietsroutes
-
Fiets en wandelroutes kunnen niet worden gestart. Als ze worden worden geselecteerd verschijnt in het scherm "open route" onderaan alleen een gele knop met "open route" in plaats van een blauwe en ontbreekt de gele knop "navigeer"
-
@Piet-Bouwens, Wat je ziet als je "open route" klikt, is alles wat je krijgt. Het is géén turn-by-turn navigatie, zoals je krijgt met auto/motorroutes, en het is ook géén "Next" feature. Deze follow-the-line navigatie zat al in de oude publieke versie. Je ziet je locatie op de kaart, en bepaald aan de hand van de routelijn waar je heen moet. De kaart beweegt met je mee. Dus gewoon inzoomen tot wat jij handig vind, en fietsen maar
-
@Con-Hennekens Ja, daar heb ik niet zoveel aan. Turn-by-turn navigatie werkt gewoon bij wandel- en fiets-routes in MRA Navigatie. Dus waar is de bewering op gestoeld dat dit geen "Next" feature zou zijn. Bovendien, een dergelijke bewering past niet iemand die zelf schrijft dat hij niet geaffilieerd is met My Route-App.
-
@Piet-Bouwens, deze bewering is gebaseerd op het feit dat "Next" functioneert op basis van HERE kaartmateriaal waarop géén wandelpaden en fietspaden staan aangegeven. Om die reden krijg je dus de "Open route" knop te zien in plaats van "Navigeer", als je een fiets of wandelroute selecteert. Alleen via de Navigeer optie krijg je turn by turn navigatie. Ik denk dus dat mijn bewering best wel past. Graag gedaan...
-
@Piet-Bouwens Wat mij verbaasd is jouw toch enigzins vijandige toon naar iemand die je probeert te helpen, of die persoon nu wel of niet geaffilieerd is met MRA, terwijl je het zelf niet bij het correcte eind hebt. Enige terughoudendheid is gepast... Zelfs als je het wel bij het rechte eind zou hebben...
-
@Con-Hennekens In MRA Navigation werken fiets- en wandel-routes prima met turn-by-turn navigatie ook op basis van Here kaarten. In de nieuwe mobiele MyRoute-App werkt het maken van fiets-en wandel-routes exact hetzelfde als in de web-versie en wordt vermeden dat je niet op wegen komt die voor fietsers c.q. voetgangers niet geschikt zijn, alleen daar ontbreekt de turn-by-turn navigatie.
Je zou toch mogen veronderstellen dat de nieuwe vervangende navigatie app deze belangrijke functie ook ondersteunt. Maar jij hebt klaarblijkelijk ergens waargenomen dat dit niet meer wordt ondersteund. Kun je met mij delen waar je dit vandaan hebt. Daar staat dan ongetwijfeld ook bij waarom dat nu is weggelaten. Here kaarten lijkt mij onwaarschijnlijk want ook in de mobiele MyRoute-App kun je prima deze routes voor fietsen en wandelen met Here kaarten aanmaken. Alvast bedankt -
@Piet-Bouwens, of dat prima functioneert ligt aan je definitie van prima denk ik. De HERE kaart is in elke geval niet consequent en niet volledig met vrij-liggende fietspaden en dergelijke. Laat staan met de voor wandelaars en fietsers zeer wenselijke topografische elementen. Dat zou overigens wel iets kunnen zijn wat bij elke kaartversie verbeterd. Dus op dit moment wellicht beter dan vorig jaar bijvoorbeeld. Ik verzin dat niet zelf overigens, dat heb ik uit de eerste hand van het MRA dev team. Misschien kan @Corjan-Meijerink dat voor me bevestigen.
De oude app is volgens mij nooit gepropageerd voor TbT navigatie van fiets en wandelroutes (hoewel die modi er inderdaad wel in zitten). In de nieuwe App kun je deze routes perfect navigeren, middels de Follow the Line navigatie die op de meeste outdoor toestellen ook zeer gebruikelijk is (een functie die overigens niet nieuw is, die zit er al lang in). Voor het plannen van fiets en wandelroutes adviseer ik overigens om gebruik te maken van OpenStreetMap kaart. Die is naar mijn idee veel completer voor dat doel. En dan kun je die routes ook prima exporteren als track, voor navigatie op outdoor toestellen.
Er is overigens wel een goede kans dat TbT voor wandelaars en fietsers alsnog wordt toegevoegd op een later moment.