Off road rijden op fiets- en wandelpaden?
-
Ik begeleid nog wel eens op de motor een hardloopwedstrijd. Dat parcours gaat vaak ook over wandel- en fietspaden.
Als ik een dergelijk GPX-bestand inlaadt en met mij MRA-navigation navigeer, wil de navigatie mij altijd naar wegen leiden. Dat wil ik niet.
Is er een mogelijkheid (work-around) om MRA-Navigation te forceren exact de weg te volgen die ik heb opgegeven, dus ook over fietspaden en zelfs wandelpaden?
Wellicht met de "overslaan" functie? Maar werkt dat ook met meerdere punten achter elkaar?Groet, Reinier
-
@Reinier007 helaas gaat dat niet met de turn-by-turn navigatie. De app maakt bij het navigeren gebruik van de HERE-kaart. Die kaart kent geen wandel- en fietspaden en zal je altijd terugsturen naar de gebaande paden. In de nieuwe app, die in juni gelanceerd wordt, kun je wel de lijn volgen van een route die je bijv. gemaakt hebt in de OSM-kaart.
-
@Reinier007, Wat @Rob-Verhoeff zegt, behalve dan dat je niet tot juni hoeft te wachten De MyRoute-App Mobile ondersteund ook in de huidige versie al de "follow the line" navigatie met behulp van de OSM kaart. Check je app-store, en kies niet Navigation, maar die andere App.
-
@Reinier007 Met een een ZUMO XT loopt dat prima, ik heb al veel off-road en dirty roads gevolgd in de Alpen en Pyreneeën en dat loopt echt zoals het hoort. Je volgt dan een spoor ( track ) en je moet het ook opladen en volgen als een SPOOR. Dus nooit omzetten naar een route want dan loopt het mis.
-
@Con-Hennekens tja, dat krijg je als je er vanaf dag 1 mee navigeert... Thnx voor de verbetering
-
Dank jullie wel voor de snelle antwoorden! Voorlopig ga ik het met de MRA-mobile proberen en hoop dat de nieuwe MRA Navigation snel beschikbaar komt
-
@Con-Hennekens hoe gaat dat precies? Kan je me klein beetje op weg helpen?
Ik kan wel een tracklog openen en dan krijg ik vier opties, waaronder "Open Track". Moet ik die kiezen?
En schuift de kaart dan mee o.b.v. mijn actuele positie? -
@Reinier007, Ik moet bekennen dat ik dat eigenlijk nooit gebruikt hebt. Maar ja, zoals je zelf al zegt. Je opent de track, of de route dat maakt niet uit. Als je een route hebt gemaakt als "te voet" zul je zien dat de "navigeer" knop ook ontbreekt. Je ziet de route in beeld. Druk je het flyertje (compas) rechtsonder centreert die op je locatie, en volgt die de weg die je loopt.
-
@Con-Hennekens @Reinier007 in bergachtig gebied wandel ik met de MyRoute-app Outdoor kaart. Daarop zie je ook de hoogtelijnen. Hier in NL kan je gewoon de OSM-kaart gebruiken. Daarop vind je de meeste wandel- of fietspaden. Al geregeld gedaan en het volgen van de pijl werkt gewoon prima. Zorg wel voor een batterypack als backup!