Opnameliljn meestal (rechts) naast de weg
-
Bij het maken van een opname komt er een gele lijn in beeld 'achter' de huidige positie.
Echter:
- de gele lijn wordt meestal rechts van de weg, soms erg ver ervan af getekend. (zie fig 1.)
- de gele lijn loopt vaak vooruit op de werkelijke locatie (zie fig. 2)
- de gele lijn loopt achter op de de werkelijke locatie (zie fig. 3)
Fig. 1: Opnamelijn loopt rechts naast de weg
Fig. 2: De opnamelijn loopt voor op de locatiepijl (net als de grijze lijn overigens)
Fig. 3: De opnamelijn loopt achter op de locatiepijl (net als de grijze lijn overigens)
-
@Dikke-Wim, Waarschijnlijk wordt de gele lijn getrokken over de werkelijk gemeten GPS positie, in plaats van de op de kaart gecorrigeerde positie. Strikt genomen ook zoals het hoort denk ik. Het voor- en achterlopen komt doordat de positie van de flyer geanimeerd wordt tussen twee punten, terwijl dat voor de opname niet geldt. ik schat dat daar niet 123 iets aan gedaan kan/gaat worden.
-
@Con-Hennekens Ik vindt het niet erg dat de opnamelijn er wat naast loopt en wat achter is, dat maakt het wat overzichtelijker.
-
@Dikke-Wim Precies zoals @Con-Hennekens zegt!
1: correct, de gele track lijn toont de exacte GPS locatie (geen correctie voor wegen etc)
2: de gele lijn wordt niet continu geupdate - pas bij een nieuwe locatie wordt de lijn bijgewerkt
3: idem als 2 -
@Corjan-Meijerink, Hoe verzint die @Con-Hennekens het toch weer heh...
-
Dank voor de uitleg allen!