Veerboot en venster bug?
-
Omdat ik nog redelijk vers ben met het gebruik van MRA weet ik niet of ik het helemaal juist heb, maar ik loop tegen het volgende aan:
Heb om te testen deze route gemaakt in de HERE kaart en met vermijden veerboot ingeschakeld:
Test route (tijdelijke link)Wanneer ik de route in de app selecteer krijg in eerste instantie een route te zien zonder gebruik van de veerboot, maar daarna, na het daadwerkelijk starten van de route, gaat hij toch over het water met de boot. Vervolgens kan ik het venster omhoog schuiven met de routevoorkeuren. Veerboot was daar al rood, dus deze instelling is wel goed overgenomen. Het omzetten van de schakelaar naar groen en opnieuw naar rood heeft geen effect op de route.
Het volgende probleem is vervolgens het wegkrijgen van dat venster... Met geen mogelijkheid:
-
Ik heb in een ander topic voorbij zien komen dat de navigatie engine tot op zekere hoogte probeert de veerpont te vermijden. Soms lukt dat niet en word je toch over de pont gestuurd. Eigenlijk zou dat niet mogen. Als je aangeeft dat je per se niet over een veerpont wilt, dan mag de uiteindelijke route daar ook niet over heen gaan. Zelfde geld voor tolwegen. Als ik aangeef dat ik niet over een tolweg wil rijden, dan voel ik mij aardig in de spreekwoordelijke zak gescheten als ik ineens voor een tolpoort sta waar ik niet meer omheen kan. Je schijnt niet te mogen keren op een autosnelweg...
Overigens, als ik met jouw route ga navigeren, dan word ik keurig omgeleid. Ondanks het feit dat ik op de bank zit. Heeft wellicht te maken met feit dat er eerst een route simulatie wordt gedaan? (aanname).
-
Het venstertje van afbeelding kan ik na het volledig afsluiten van de app nu wel weer bedienen, dus dat lijkt te zijn opgelost. Geen idee waarom die volledig was bevroren.
Mān melding rondom de veerboot is ook minder spannend dan ik dacht. Ik had in de instellingen van de app gekozen voor de reismodes fietsen. Bij rijden doet hij het wel goed.
-
Wanneer je een route maakt in ārijdenā kan je hem in de app wel via reismodus als āfietsenā en ālopenā ānavigerenā, maar wanneer je een route maakt in āfietsenā of ālopenā is het niet mogelijk om in de app te kiezen voor ānavigerenā.
Goed , tot zover mān bevindingen vandaag
-
-
@CD130 haha, je wandelexpeditie op de camping
-
@Edwin_M Bedankt voor de aanvulling. Voor mij toch wel een verassing dat het algoritme hierin bepalend is. Het is niet zo dat er geen alternatief mogelijk is, alleen is het een aardig stuk omrijden/-lopen. Goed om te weten
-
@Rob-Verhoeff Haha, daar wel lekker rustig kunnen rommelen/testen ja, maar helemaal duidelijk is het mij nog niet. Is het vanuit MRA wel of niet de bedoeling dat middels turn-by-turn navigatie kan worden gelopen/gefietst?
-
@CD130 dat zal voor wandelen en fietsen lastig worden. Turn-by-turn maakt gebruik van de HERE kaart. Voor wandelen en fietsen werkt dat dus niet. Maar de snelheid is daar zooooo laag dat je door het volgen van de lijn op je scherm een prima navigatie instrument hebt voor fietsen en wandelen. Ik exporteerde altijd een .gpx-file naar een andere app voor fietsen. Nu hoeft dat niet meer. Met de OSM kaart kan ik prima fietsen en wandelen. In Zwitserland gebruik ik de open topo kaart omdat die ook hoogtelijnen laat zien. Kan ik gewoon zien dat ik na een paar kilometer kei verrot ga omdat die lijnen zo dicht bij elkaar komen te liggen. Dan weet je dat het steil omhoog gaat!