zet punten op weg via knop
-
als ik in mobile een route maak of aanpas dan doe ik dat het vinger en die is niet precies. hierdoor komen veel punten niet op een weg terecht. is het niet mogelijk om een route die je maakt achteraf een optie te geven zet punten op weg. ik heb dit ook met in mobile gebruik je osm en in navigation als onderdeel van mobile here. soms zijn punten bij osm op weg en in here niet.
-
Hallo Bouke, de optie om de routepunten met 1 druk op de knop op de weg te zetten zit er niet in. Routepunten zul je op dit moment nog handmatig goed op de weg moeten leggen. Het beste/snelste is om dit via we website te doen.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Zie voorbeeld uit Komoot (fiets routeplanner ,waar de optie wegen volgen aanstaat .vervolgens wordt deze goed op de weg gezet. (In Android app)
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master ja dat deze optie er niet is dat wil niet zeggen dat ik dat wil. afgelopen weekend in duitsland en wilde route naar huis maken. Ik heb alleen tablet mee en grote vingers. je raad het wel op diverse plaatsen rare aan wijzingen omdat punten dus niet op de weg stonden. het is natuurlijk op te lossen dus vandaar mijn vraag.
-
@Bouke-Ent, Het scheelt al veel als je je route-punten NIET plaatst in de nabijheid van zijwegen en kruisingen en dergelijke.
-
@Con-Hennekens op een tablet of telefoon is het precies plaatsen niet eenvoudig. je krijgt een kruis en dan denk je raak ik zit op de weg. ga je rijden dan zie je pas resultaat. er zijn velen die hun 27 inch scherm meenemen op hun tocht maar ik helaas niet. ik beperk met tot tablet en telefoon.
-
@Bouke-Ent Vergeef me als je het volgende al weet maar ik begrijp niet zo goed hoe precies plaatsen van de routepunten moeilijk is op mobiele apparaten.
Ja, initieel plaatsen is lastig, maar als je daarna in het waypoint menu "vergrootglas(rode pijl hieronder)" aanklikt, en dan het "verplaats(blauwe pijl hieronder)" symbool aanklikt, dan kan je zeer eenvoudig het ruw geplaatste routepunt toch echt wel precies op de weg plaatsen. Zie hieronder.
Loepje, daarna verplaatsen:
Daadwerkelijke verplaatsing:
-
@StefanHummelink ga ik eens proberen. bedankt voor optie die ik niet kende
-
@StefanHummelink @Corjan-Meijerink Super - Weet jij of er ergens op de website een "onepager" staat met de uitleg van ALLE symbolen en met de belangrijkste "tips & tricks" ?
-
@MarcM Er zijn wel goede handleidingen in de support omgeving te vinden, maar of we tips & tricks te vinden zijn, durf ik niet te zeggen.
Hier op het forum kan je elke vraag stellen, dus dat is natuurlijk altijd een snelle mogelijkheid.
-
@MarcM, Een onepager niet denk ik nee. Maar het is wel de moeite waard om een avondje te lezen in de documentatie (https://www.myrouteapp.com/support) en te youtuben (https://www.youtube.com/@Myrouteappforyou/videos). Je doet zoveel ideeën op, en de meeste iconen komen ook wel voorbij.