3D-weergave en instructie op auto(snel)weg
-
Goede avond,
Vraag 1: komt er een 3D-weergave voor het navigeren? Vooral op langere rechte stukken lijkt het mij aangenamer om met een 3D-zicht te navigeren i.p.v. via een bovenaanzicht.
Vraag 2: wanneer je je op aan auto(snel)weg bevindt en je moet nog 10 tot wel 100-tallen KM's rijden, staat er bovenaan als instructie 'Houd rechts aan'. Kan dit niet aangepast worden naar blijf rechtdoor rijden of zoiets tot bv. 500m voor de afslag?
Groeten,
Bart -
@Bart-DM Ha Bart!
1: Ja, dat is er nu al. Als er geen interessante objecten rond de snelweg staan, zal er niks in 3D getoond worden. In principe heeft de app in de Navigatie module geen bovenaanzicht. Indien je enkel in de Mobile app rijdt, dan is het bovenaanzicht juist standaard
2: Dat gaan we inderdaad verbeteren!
Groet!
-
@Corjan-Meijerink bedankt voor de info.
Met 3D bedoelde ik niet de gebouwen ofzo, maar navigatie look alsof je op de weg rijdt en niet van bovenaf bekeken. Nu is het zicht van bovenaf en niet van achter de pijl naar voor.
Of druk ik mij slecht uit?Bedankt om punt 2 aan te zullen passen .
Gr,
Bart -
@Bart-DM Als het goed is, zou de ervaring altijd zo moeten zijn. Indien mogelijk, stuur vooral een screenshot van wanneer je niet de dergelijke 3D ervaring hebt
-
@Corjan-Meijerink is nu niet mijn afbeelding, maar ook hier is het toch bovenaanzicht?
Of zie ik het fout?https://forum.myrouteapp.com/assets/uploads/files/1670757988059-img_20221211_122541_705.jpg
-
@Bart-DM Aha, dank! Dus snap ik helemaal wat je bedoelt.
Dit is zodat je de weg voor je goed kan zien. Als we verder inzoomen en de kaart meer kantelen (3D ervaring), dan kan je maar enkele honderd meters vooruit kijken. In de stad, zul je dit dus heel veel zien gebeuren. Op een snelweg zit je wat verder uitgezoomd -
@Corjan-Meijerink said in 3D-weergave en instructie op auto(snel)weg:
Dit is zodat je de weg voor je goed kan zien.
@Corjan-Meijerink eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat wellicht technisch gezien zo is (je ziet idd meer meters van de komende weg) maar praktisch gezien verstrekt dit geen enkele additionele bruikbare informatie, maar het ontneemt de gebruiker wel elke mogelijke visuele koppeling tussen het zichtveld van de rijder, en dat wat nav op het scherm toont.
Als we verder inzoomen en de kaart meer kantelen (3D ervaring), dan kan je maar enkele honderd meters vooruit kijken.
De nuance is hier het "verder inzoomen" ... In mijn optiek levert de gekantelde kaart maar iets verder uitgezoomd in de situatie die MRA hier behandelt, een betere impressie van de komende weg.
De keuze laten aan de gebruiker is hier de oplossing en dat zeggen jullie ook aan te gaan pakken. Enige wat wij kunnen doen en moeten doen is geduldig zijn. Ik heb alle vertrouwen in jullie!
-
@StefanHummelink Dank voor het vertrouwen! We gaan er zeker wat mee doen.
-
@Corjan-Meijerink bedankt