Navigatie fiets- en wandelroutes
-
Navigatie(knop) werkt in de nieuwe app niet bij fiets- en wandel-routes.
Is dit een fout die nog herstelt gaat worden, of is dit een functie die in een later stadium weer beschikbaar wordt, of wordt deze functie niet meer aangeboden. -
@Piet-Bouwens later! We zijn momenteel niet tevreden over de kwaliteit van de kaarten om te gebruiken met wandelen en fietsen. Daarom kan je geen navigatie starten voor dat soort routes.
Je kan de route uiteraard wel openen en de lijn volgen
-
@Corjan-Meijerink Dank je wel. Voor fietsroutes maken is het wel goed genoeg? Ik heb er ook nog geen problemen mee gehad. Dan maak ik de fietsroutes gewoon, timmer ze dicht met routepunten en verander de route daarna in rijden, zodat ik volledige navigatie kan gebruiken. Dat werkt goed voor mij want ik fiets uitsluitend in Italië en Slovenië. Daar zijn wegen die niet toegestaan zijn voor fietsen en die worden dus netjes vermeden, maar geen separate fietspaden en dus ontstaan er op deze manier geen conflicten. Uiteraard controleer ik dat vooraf met de motor voordat ik met mijn clubje op stap ga. Uiteraard heb ik liever dat dit ook zonder dit kunstje kan, want het heeft altijd goed gefunctioneerd in de huidige versie.
-
@Piet-Bouwens, Dat verklaart wellicht deels dat het voor jouw prima functioneerde. In veel landen hebben ze amper een fietsnetwerk, dan werkt het blijkbaar beter .
Misschien een tip waar je wat aan hebt: Als je een route exporteert naar GPX1.1 en dan weer terug importeert als route-track, dan kun je die track óók navigeren in de nieuwe App. Dan hoef je geen routepunten toe te voegen. Maar in beide gevallen fop je eigenlijk de navigatie app.
Heb je de follow-the-line navigatie als eens serieus een kans gegeven trouwens? Veel mensen zijn er juist erg blij mee.
Overigens had je dit ook best in de oude draad over dit onderwerp mogen plaatsen.
Succes! Op welke manier dan ook
-
@Piet-Bouwens dit gebeurt er als ik van een OSM-route (speciaal gemaakt voor het fietsen) in de HERE-kaart een route maak:
Dit is de track. Die is prima te navigeren:
Als ik er in Routelab een route van maak, dan bakt de HERE-kaart er niets van, simpelweg omdat HERE die fietspaden niet kent:
Dus is voor het fietsland dat Nederland nu is, het volgen van de lijn in de huidige functionaliteit m.i. de beste methode om als fietser (of wandelaar) gebruik van te maken.
-
Een beetje jammer dit. Ik was er vanuit gegaan, en ik weet je moet maar nergens meer van uitgaan, dat MRA ook de wandelroutes navigeerde in OSM. Eh nope. Ik was al onderweg naar het startpunt van mijn Marskramerpad toen dat pokkeding niet wilde navigeren. Vooral als je, net als ik, niet zoveel hebt met die digitale rommel, is dit nogal lastig. Nu moet ik de route exporteren en openen in een andere app. Nah goed, gelukkig hebben we een papieren boekje met de route, zo komen we er ook..... Wanneer denken jullie dit gefixt te hebben?
-
@Andre-van-Eijk said in Navigatie fiets- en wandelroutes:
Wanneer denken jullie dit gefixt te hebben?
Zolang wandel paden niet in de HERE kaarten zitten zal expliciet navigatie voor wandelen nooit komen. Uit jouw bericht denk ik echter op te maken dat je de "volg de lijn" methode ook nog niet geprobeerd hebt?
Alvorens redelijk ongezouten commentaar te geven, is misschien vragen naar werkbare alternatieven een betere eerste stap. -
@Andre-van-Eijk dat wordt niet gefixt! Het is technisch niet mogelijk om spraakinstructies en route aanwijzingen te verzorgen in de OSM kaart.
-
@Andre-van-Eijk overigens had je deze informatie ook al van tevoren kunnen lezen als je je er in had verdiept! Scroll via de link hieronder door naar onderdeel 10.
-
@Andre-van-Eijk, Ik heb van de zomer de hele Mullerthal trail gelopen via de track op de OSM kaart. Dat gaat echt prima! Maar niet met gesproken aanwijzingen. Open de route in de app, en druk op het kompasje. De kaart zal blijven meeschuiven.