Hulp: Motor Route Zuid Limburg - Manderscheid
-
Hallo Iedereen,
Zouden jullie mij kunnen helpen met het maken van een route van Zuid-Limburg (Kerkrade) naar Manderscheid (DE). Graag wanneer mogelijk een route met mooie bochten en natuur. Hoeft niet ieder 3 seconden een bocht, haha. Gelieve 2 stops om wat te eten en te drinken.
Ik heb zelf al geprobeerd, maar mis nog de ervaring van leuke wegen en stops.
Alvast bedankt!
-
Kijk eens in de bibliotheek
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Hallo Hans,
Ik had jouw route al gevonden. Ik zal die eens gebruiken als start punt.
-
@Vincible Buiten de bibliotheek die prachtige routes heeft is een andere tip om als kaartoverlay de Michelinkaart te selecteren. Op die kaart kijk je dan langs welke wegen een groene streep is getrokken. Dat zijn de weggetjes die je juist met de motor wilt rijden. Verbind al die groene trajecten tussen Kerkrade en Manderscheid en dan zul je zien dat je zelf een prachtroute dwars door de Eifel maakt... Stops kan je dan makkelijk zelf bepalen door in de route op basis van afstand/tijd je plekken te kiezen. Succes
-
3 routes vanuit Asten naar Manderscheid, een rondrit in Manderscheid en van Manderscheid weer naar Asten
https://www.myrouteapp.com/nl/info/collection/34 -
This post is deleted! -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master @MRA-RXF-T @Rob-Verhoeff
Ik heb twee routes gemaakt met alle tips van jullie. Zouden jullie die eens willen bekijken of jullie nog tips hebben?
-
@Vincible als je die routes hier deelt, dan kunnen we er allicht naar kijken. Moet je ze wel eerst openbaar maken voor je ze deelt.
-
Route naar Manderscheid
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/8507060?mode=shareBochten in de buurt van manderscheid
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/8507296?mode=share -
@Vincible Iedere route die je zelf maakt is een stap verder in het leerproces van dit platform! Daarom vind ik zelf routes maken leuker dan een route van een ander te gebruiken. Met welk device navigeer je? Gebruik je de app of een TomTom? Als je de app gebruikt, dan zou ik de routes maken op basis van de Here-kaart.
Het navigatiedeel van de app maakt ook gebruik van die kaart. Probeer je routepunten niet precies op een kruising te zetten, maar ruim voor of na de kruising. Zeker de app kan anders in problemen komen met de spraakinstructie! TomTom devices ken ik niet in het gebruik. Zet je routepunten ook altijd precies op de routelijn. Niet er naast. -
En zoals @Rob-Verhoeff al aangeeft, zet de punten altijd goed op de routelijn en afhankelijk welk navigatiesysteem je gebruikt, kies je de kaart. Zet je routepunten nooit op een rotonde of kruising maar altijd na de rotonde of kruising.
Gebruik ook geen speciale tekens in je routenaam, dat vind een TomTom en zeker MyDrive niet fijn. Dus geen "." of "-" of "_" , enz -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master @Rob-Verhoeff
Dankjewel!
Weer wat geleerd. Ik heb mijn routes en naamgeving aangepast d.m.v. jullie feedback
Hebben jullie nog tips voor wegen in de buurt van mijn routes, waarvan je zegt die moet je gereden hebben.Zelf rij ik momenteel met een TomTom 550, maar ben aan het twijfelen om volledig over te stappen naar mijn mobiel met de Next App.
Een vriend van me waar ik vaker mee rij die heeft een Garmin. Door de vergelijkfunctie heb ik de routes kunnen gelijktrekken. -
De vergelijkfunctie is ook een mooie functies om te kijken of je wel genoeg punten geplaatst heb. Bij te weinig punten zal je zien dat de verschillende kaarten verschillende routes maken.
Door in i.c.m met de vergelijkfunctie voldoende te plaatsen. Dwing je de navigatie meer om de door jouw gemaakt route te kiezen. Dit helpt ook wanneer je eventueel met MRA Next wil gaan rijden.
De combinatie MRA en Tomtom (Rider) zal vrijwel zeker via een track gaan en dan is het probleem van te weinig punten eigenlijk niet aanwezig. Maar je maat rijdt met een Garmin. Hoe importeert hij jouw GPX? Dat is altijd de vraag.
Met voldoende punten help je hem in feite ook weer.Dus een goede keus van je om de vergelijkingsfunctie te gebruiken.
In Duitsland:
De wegen met de gele nummers zijn de grote doorgaande wegen. Dus vermijden, tenzij je kilometers wil maken.
De wegen met L-nummers zijn nog steeds redelijk grote wegen maar kunnen best leuk zijn. Mooie combinatie van leuke wegen en kilometers maken.
De wegen zonder letter zijn de K-wegen. Samen met de wegen zonder een cijfer-aanduiding, kronkelen deze het meest en schiet vaak niet echt op. Maar je komt wel op mooie plekken. Deze wegen kunnen onverhard zijn. Dat zegt wel iets over waar je terecht kan komen.Bij deze laatste is de vergelijkingsfunctie een must. De verschillende kaarten (TomTom, Google, Here, etc) verschillende juist bij deze kleine wegen heel veel.
De wegen met veel slaloms achter elkaar zijn in feite bergop of bergaf.
Als je maar genoeg routes maakt en rijdt, ga je ook vanzelf begrijpen hoe de kaarten werken en waar je op moet letten.
-
Maak gebruik van de kaartlagen, daar staat bij iedere laag weer andere informatie op die je kunt gebruiken om je route te verfijnen