App crasht nu voortdurend
-
Vrijwel elke rit crasht de app. Eigenlijk heb ik nu geen navigatie mogelijkheden meer.
Ik zal verschillen situaties beschrijven:
Hoe het van kwaad tot erger werd:- Eerst verscheen (herhaalde malen), na beëindiging van de navigatieondersteuning en correcte afsluiting, tijdens het starten van de app voor de volgende rit een mededeling dat de app gecrasht was.
Na opnieuw opstarten kreeg ik weer volledige navigatie ondersteuning. - Dagen later was er wel ondersteuning maar gedurende de rit bevroor het beeld en stopte ook de stembegeleiding.
- Dan weer gingen een paar ritten perfect.
- Maar inmiddels bevriest het beeld en de spraak al bij de eerste bocht.
Ik denk dat mijn app TestFlight mij niet meer kan helpen en zal, zo veronderstel ik, de app opnieuw moeten downloaden. Moet ik daarvoor nog een procedure in acht nemen? Of iets anders weten?
De crashes deden zich voor tijdens geplande routes, tijdens A to B routes en na een keuze uit de Favorieten.
Alle routes waren online en vonden plaats in Nederland.
Telkens tijdens het gebruik van mijn iPhone 13 zonder gebruik van CarPlay.
MyRoute-app Versie 4.0.7 (239)Maar nu ik u toch aan de lijn heb: Ik ben inmiddels wel heel gelukkig met de app (zoals die zou moeten werken, maar bij mij eventjes niet doet). En als ik verneem wat nog komen gaat dan zou ik er weleens verliefd op kunnen worden.
Bovendien wat een beheersing en beschaafde reacties van de ontwikkelaars op gesignaleerde problemen of na onjuist gebruik. Hier kan ik gewoon blij van worden.Misschien helpen een paar afbeelding het probleem te begrijpen of op te lossen.
Hieronder: Dit beeld toont niet de actuele situatie waar ik ben, het beeld is bevroren.Na de crash opnieuw een poging tot opstarten. Dan krijg ik het volgende beeld:
Nu een beeld van een actuele situatie waarbij de helft van de rotonde wordt getoond.
Deze locatie werd eerder altijd op mijn app op de juiste wijze afgebeeld. Kortom hier wordt geen kaart getoond maar alleen de route. - Eerst verscheen (herhaalde malen), na beëindiging van de navigatieondersteuning en correcte afsluiting, tijdens het starten van de app voor de volgende rit een mededeling dat de app gecrasht was.
-
@Ad-Koppenol, Dit is een typisch geval van dat de kaart niet wordt getoond, maar de route wel al berekend is. Op het moment dat je fout gaat, en er dus een hercalculatie wordt getriggerd, ga je waarschijnlijk merken dat ook dat niet meer lukt.
Ik denk dat de oorzaak van dit probleem bij de beschikbaarheid van internet ligt. Of bij de beschikbaarheid van de map-server van het HERE platform. Ik heb persoonlijk deze gekkigheid gezien bij het starten van de route vanaf mijn wifi thuis, nadat hij overschakelt naar gsm-data zodra je de oprit af rijdt.
Probeer eens om je wifi uit te zetten vóór je de route start. Ik ben benieuwd of je toestel dan anders reageert. Wat sowieso gaat helpen is om de kaart van NL te downloaden voor offline gebruik. Daar is het probleem ansich niet mee weg, maar voorkomt wel dat je geen kaart-data meer krijgt.
-
@Con-Hennekens of is dit ook een verouderde SDK?
-
@Rob-Verhoeff, dat ligt er aan. Als de offline mappen inderdaad al gedownload zijn, lijkt me dat inderdaad een mogelijkheid. Aangezien de app in online-mode staat zou ik echter eerder verwachten dat-ie dan alsnog online de juiste kaartversie ophaalt.
-
@Con-Hennekens
Morgen ga ik weer een rit maken en zal dit doen nadat ik wifi eerst even heb uitgeschakeld.
Als het niet lukt ga ik het off-line proberen want de kaart van o.a. Nederland heb ik al lang geleden gedownload en telkens geüpdatet. -
@Ad-Koppenol, Als je de kaarten inderdaad al lokaal had staan, adviseer ik je toch om die nogmaals te updaten. Dan heeft @Rob-Verhoeff hierboven zeker een punt. Het kan gebeuren dat na een app update de SDK versie geupdate is, en de lokale kaarten daarmee niet meer compatible zijn. Daarvoor is helaas nog geen mechanisme voor, om daarvoor te waarschuwen.
-
@Ad-Koppenol said in App crasht nu voortdurend:
Bovendien wat een beheersing en beschaafde reacties van de ontwikkelaars op gesignaleerde problemen of na onjuist gebruik. Hier kan ik gewoon blij van worden
Wat fijn om te horen! Ik doe heel erg mn best om actief op het forum / support kanalen te zijn zodat gebruikers goede antwoorden krijgen.
Je probleembeschrijving is erg duidelijk! Helaas kan ik niet direct zeggen waar het probleem zou zitten. Er zijn eigenlijk 2 opties:
- offline kaarten niet gedownload / niet meer geldig. Best is om even naar de offline kaarten te gaan en deze eventueel opnieuw te downloaden (of de update als die er is)
- geen actieve internet verbinding en offline modus nog niet ingeschakeld
De pagina die u in afbeelding 2 probeert te bezoeken heeft sowieso altijd internet nodig. Gedownloade routes staan onder "downloads".
Bij aanhoudende problemen zoals dit, zou ik (helaas) adviseren om eens opnieuw te installeren.
-
@Con-Hennekens Inmiddels heb ik 5 ritten gemaakt en dit zijn de resultaten:
11 december
Twee korte ritten gemaakt 2 x 2,5 km
1e rit: Wifi aan, nu offline, gedownloade kaarten niet nogmaals bijgewerkt.
App werkte prima.
2e rit: nu online, gedownloade kaarten ook nu niet bijgewerkt. (Dit is de instelling waarbij ik na de eerste bocht bijna altijd een crash kreeg.)
App werkte tot mijn verbazing en geluk nu wel goed.12 december
De gedownloade kaarten zijn na de gewoonlijke updates nogmaals bijgewerkt.
1e rit Wifi aan, online.
Na ± 1 km bevroor het beeld: crash.2e rit Wifi aan, offline.
Een route van 25 km, probleemloos.3e rit Wifi aan, online
Een route van 22 km, weer correct werkend.Kortom, het crashen deed zich niet voor in de offline situatie. Maar er zijn nog te weinig waarnemingen om daar een conclusie aan te verbinden.
Ik geloof niet in het herstellend vermogen van de app. Er zal wel een wankelmoedig bitje in mijn app zijn ontstaan waardoor de juiste werking onzeker is.
Daarom herhaal ik mijn vraag:
Ik veronderstel dat ik de app opnieuw moeten downloaden. Moet ik daarvoor nog een procedure in acht nemen? Of iets anders weten? -
@Ad-Koppenol, De combinatie die ik mis is "Wifi Uit, online" (mbv gsmdata dus, en let erop dat je wifi uit staat vóór je de app start). In mijn geval ging online navigeren prima, als hij daarna maar niet hoefde over te schakelen naar een ander netwerk. Maar het blijft ook voor mij koffiedik, want sinds 2 weken heb ik een nieuwe telefoon, en die laat hetzelfde probleem weer NIET zien...
Een keer opnieuw installeren kan natuurlijk geen kwaad. Ik denk dat dat via de testflight app moet, maar ben niet bekend met de IOS procedures voor installatie. Misschien kan iemand anders even inspringen. Er lijkt dus óók een zekere toestel-afhankelijkheid in dit probleem te zitten.