Geluid in combinatie met muziek
-
Vandaag weer een rit gereden met de app (versie 4.0.6) en wil graag het volgende delen. Het betreft Android Auto. Als ik MRA gebruik moet ik deze opstarten voordat hij gekoppeld kan worden aan Android auto, maar dat is een bekend probleem. Wat nieuw is is dat zodra de eerste route-instructie is uitgesproken de radio van de auto stilvalt en niet meer terugkomt, na het opnieuw aanschakelen van de radio valt deze na de volgende uitgesproken instructie weer uit. Ik heb dit ook geprobeerd met Spotify op Android Auto met het zelfde resultaat. Bij een eerdere versie, weet niet meer welke, ik denk voor versie 4.0.5, kwam Spotify wel weer gewoon terug met muziek na een instructie. Misschien dat jullie met deze aanwijzing wat kunnen want navigeren met MRA is leuk maar erg saai als je geen muziek op kan zetten. Verder veel succes toegewenst met het oplossen van de diverse bugs het kan er aleen maar mooier van worden.
-
@Jan-Weerheim heb je toevallig ook de piep-waarschuwingen voor flitsers en/of snelheid ingeschakeld?
-
@Rob-Verhoeff nee Rob die staat op aan anders zou ik ook de aanwijzingen niet horen toch?
-
@Jan-Weerheim Nee, staat er los van. Kijk maar in het plaatje hierboven.
-
Spraakinstructies "Aan" = gesproken spraakinstructies
-
Aantal gesproken aanwijzingen = Precies wat het zegt... van weinig (1) tot veel (4) en alles er tussenin. Moet je voor jezelf proefondervindelijk vaststellen
-
Waypointmeldingen = Als je bij een viapunt ook notities hebt ingevuld, dan wordt die tekst ook uitgesproken samen met de tekst van het routepunt zelf (er mogen geen getallen in het routepunt voorkomen). Je kunt zelf kiezen of je van alle routepunten een melding wilt hebben of alleen van de viapunten.
-
Snelheidswaarschuwingen = wil je een piep bij alleen de flitswaarschuwingen (alleen flitser) of ook als je de snelheidslimiet ter plaatse overschrijdt (alle). Ik dacht >5km/h overschrijding.
De bovenste optie heb je bij Android niet (iOS only). Ik dacht dat de laatste instelling wellicht een causaal verband had met het onderbreken van de afgespeelde muziek. Maar, elders wordt mij ook ingefluisterd dat dit wellicht toch niet helemaal waar is.
Het staat je uiteraard vrij het eens te proberen. -
-
@Rob-Verhoeff ga ik proberen, bedankt voor de suggestie
-
ik heb op Android ook de ervaring dat bij een flitspaal melding de muziek gestopt wordt en niet meer terug komt. Had het vanochtend nog met de laatste bèta.
normale navigatie instructies gaat wel goed.
-
@Edwin_M Weer een verschilletje Andoid vs. iOS. Ik heb er met deze instelling geen last van dat de muziek stopt.
-
@Edwin_M, Zie jij hem dan in de media app ook op pauze staan? Dat is wat er bij mij gebeurt in elk geval. Als je te hard rijdt ook, als je die functie op "alle" hebt staan.
-
@Con-Hennekens ja volgens mij wel. In ieder geval als ik op play druk op m'n ktm controle knoppen dan speelt hij weer verder.
-
@Edwin_M dit gedrag is er ook bij de melding routepunt overgeslagen