CarPlay met 4.0.5 (228)
-
Hieronder bevindingen met Iphone Xs (iOS 17.0.3) op 2 CarPlay systemen één met breedbeeld display en één meer vierkant display. En de laatste App-versie dus.
De rijbaaninstructies op vierkant display en IPhone zijn prima, maar op het breedbeeld zouden de pijltjes net wat groter mogen zijn (ongeveer 20% denk ik).
Algemeen op beide CarPlay systemen:- Volgende instructie geeft op Iphone de afstand en een pijltje weer. Op CarPlay de straatnaam en een pijltje. Mijn voorkeur heeft zoals de Iphone het weergeeft. Straatnaam moet je al rijdend maar net kunnen ontdekken.
- Weergave huidige straat wordt op de Iphone wel weergegeven maar op CarPlay niet.
- Diverse detailweergaves op Iphone worden niet weergegeven op CarPlay. Denk aan: witte pijltje in de blauwe routelijn op een rotonde of afslag (belangrijk), bushaltes (gebruik ik liever niet ), gebouwenweergave e.d.
- Zoomfunctie mist wat functionaliteiten die m.i. belangrijk zijn. Als de snelheid lager wordt dan 60km/h maakt CarPlay maar 1 stap en soms helemaal niet en de Iphone ik denk wel 2 (?) stappen. Op bijvoorbeeld een rotonde bedekt de positie-indicator soms daardoor de hele rotonde. Als je de zoom plust of mint op de Iphone volgt CarPlay dit niet. En als je dat op CarPlay doet dan springt deze weer terug naar de eerdere instelling als je op "klaar" klikt. Op CarPlay kun je dus eigenlijk niet inzoomen. Zeker bij wat ingewikkeldere verkeerssituaties en rotondes is dit nog wel eens een uitdaging.
-
@Gos-Kuus Dank voor de feedback!
We zullen dit meenemen bij de verdere ontwikkeling.
De pijlen op de routelijn willen we in de komende update hebben toegevoegd!