De optie overslaan - Skip the option,
-
@Corjan I'm going to drive a nice route that contains 9 ferries, 3 of which the route simply crosses and 6 of which it takes a detour.
I applied the skip application in the planner and it looks neat, the route takes the ferries.
When I open this route in the MRA-Nexst navigation, the route does not go over the adjusted ferries where I have indicated, skip the 3 where it does not cause any problems, the other ferries do not, P11-12, P70-71, P119-120, P126-127, P171-173 and P175-176.
I have moved the route points in all kinds of ways with no results.
I added the route to take a look at, it happens more often, but in this case I thought it was a nice route to create a solution. MRA_pontjesTTT_5-2023 copy -
@G-Grote-Ganseij
This is a known problem with the Here map. It is best to drive to the point for the ferry, then you can simply continue your route on the other side of the water.This is not a beta problem and would fit better in the "public" forum.
-
@G-Grote-Ganseij In de planner ziet het er goed uit inderdaad. Mijn ervaring is dat als je de route zo hebt gepland je route aan de overkant van het veer gewoon weer wordt opgepakt door de navigatie.
Maarrrrr, er is onlangs een nieuwe functionaliteit geïntroduceerd. In het Toolkit-menu is een optie toegevoegd. De functionaliteit heet 'Route optimalisatie'. Kies dan voor 'Kortste'. Voordat je dat doet moet je wel de reismodus wijzigen van 'Motor' naar 'Auto'.
Als ik jouw route open in de app dan zie ik in die route vervolgens geen afwijkingen, ook niet als je 'Punt overslaan' aan de overzijde van alle veren die problemen opleveren uitschakelt.
Probeer het eens uit...
-
@Jack-van-Tilburg Yes, I understand that, it's just a shame that you get it fixed in the planner and not in the navigation, so you lose the overview of how long the route is and the time you are still on the road. For me, when I leave home, this is a route of 450 -500 km, so I want to know where I am.
-
@Rob-Verhoeff bedankt ik ga dat gelijk proberen, ik had de route juist op motor gezet omdat deze wat flexibeler omgaat met de wegen, maar dat wat jij mij hier laat zien was mij niet zo opgevallen, wordt vervolgd
-
@Rob-Verhoeff net even uitgevoerd met de instellingen die je aan gaf, en ja werkt perfect, maar de knop overslaan wat doet hij en waarom zou dit niet werken, wat jij aan geeft is een slimme truc dat de oplossing bied
-
@Rob-Verhoeff said in De optie overslaan - Skip the option,:
Maarrrrr, er is onlangs een nieuwe functionaliteit geïntroduceerd. In het Toolkit-menu is een optie toegevoegd. De functionaliteit heet 'Route optimalisatie'. Kies dan voor 'Kortste'. Voordat je dat doet moet je wel de reismodus wijzigen van 'Motor' naar 'Auto'.
Da's een goeie!
Had ik gelezen maar niet in mijn brein opgeslagen -
@G-Grote-Ganseij ik kan zo gauw geen voorbeeld bedenken waarin je de knop 'Overslaan' wel van pas komt... Maar fijn voor je dat de 'Route optimalisatie' wel werkt.
-
@Corjan misschien is het wat, als je hier boven leest is de oplossing voor de pondjes kortste route, nu kom ik van uit Vollenhove, en als ik de route open en van uit Vollenhove de route ga rijden deze rijd in de kortste berekening dat betekend in voor mij dat ik door Kampen ga en door Arnhem, deze kun je nog aanpassen in de snelste alleen dat heeft tot gevolg dat het weer fout gaat bij de pondjes dat hij daar niet meer overheen ga. Nu is het mogelijk de route te sluiten en weer te hervatten, en dan zou je daar nog een mogelijkheid moeten hebben dat je weer van snel naar kort kunt schakelen dan gaat het weer goed bij de pondjes. dan hoef je niet de route helemaal te sluiten of dat je een tweede route maakt of bij favorieten het startpunt moet zetten en later verwijderen.
-
@G-Grote-Ganseij, beter is het om de route te hertekenen in de stand "kortste route". Je hoeft dan niks te schakelen etc. Het handigst doe je dat door een kopie van je route te maken, en die te bewerken, met de originele route toegevoegd als layer.
@Corjan-Meijerink, mag ik aannemen dat de optie voor kortste route op termijn ook beschikbaar komt voor de motor stand?
-
@Con-Hennekens Nee, dat mag je niet aannemen Zijn nogal afhankelijk van de kaart leveranciers.
-
@Corjan-Meijerink, dan neem ik daarvoor in de plaats maar aan dat jij daarop aandringt bij HERE
Zonder gekheid, als er een bijzondere reden is waarom dat voor motorrijden niet zou kunnen zoals dat bij autorijden kan, dan ben ik zeer nieuwsgierig daarnaar. -
@Con-Hennekens ja dat is een mogelijkheid. maar dan moet je de route aanpassen dat het start punt van uit je woonplaats is, is opzich ook geen probleem het is alleen dat ik alleen de rond rit wil behouden.
in dit opzicht zou ik het startpunt in de favorieten zet of aparte een route maak.
@corjan als ik de route opsla als snel en ik ben bij het start punt en de route stop en dan dat je bij de melding navigatie hervatten ja / navigeer je een optie hebt dat je Snelste / Kortste te kiezen, volgens mij zou dat kunnen ik heb het idee dat als je op navigeren klikt hij de hele route gaat door rekenen en dan zou dat geen probleem zijn om die mogelijkheid te hebben snelste / kortste, of zit ik helemaal mis kan ook hé -
@G-Grote-Ganseij Als jij je routepunten goed plaatst, dan kan je prima de hele route als "kortste" of "snelste" navigeren zonder dat je route geweld wordt aangedaan. Volgens mij maakt dat geen klap uit. Alleen in dit soort situaties waarbij een rivier roet in het eten gooit zal bij de keuze "kortste" altijd gekozen worden voor een overtocht als je het mij vraagt. De rest van de route gaat de navigatie ook gewoon de puntjes af die jij hebt geplaatst.
-
@Rob-Verhoeff ja snap ik, er zijn mogelijkheden gemaakt in de planner en dat is overslaan dat werkt niet, kortste route is een oplossing om dat overslaan niet werkt op te lossen, maar dan krijg je een ander probleem die je ook weer moet omzeilen. Ik heb de melding hier gemaakt om het op te lossen ik heb 9 pondjes waar hij er 3 van gewoon over gaat, en de andere 6 niet!. Ik kaart het aan dat de mogelijkheid overslaan nog eens naar gekeken wordt dat het straks wel gaat werken, om dit probleem te omzeilen dat weet ik ook wel hoe ik dat moet doen daar vraag ik niet naar.
-
@G-Grote-Ganseij, Dat "overslaan" niet werkt in de app is een bekend feit, en staat al op de lijst. Het is sowieso veel beter om te plannen op kortste route, want voor scenic routes wil je nu eenmaal niet de snelste weg. Punt is alleen dat dat dat pas sinds vrij kort kan, en blijkbaar door HERE vergeten is om dat ook voor het (ook nieuwe) motor profiel toe te passen.
-
@Con-Hennekens Mooi om te horen dat het op de lijst staat dat daar naar gekeken wordt en indien mogelijk werkend te krijgen in de App. Dit was in de eerste plaats mijn insteek van de melding omdat er in deze route 9 pondjes staan is dit een mooie route om mee te testen, we weten allemaal wel hoe het te omzeilen maar dat is niet de opzet om een goed werkende App te krijgen. Verder heel tevreden met de App navigeert als een dolle en wordt als maar beter, fijne avond allemaal.