Instructies bij routes bijna niet hoorbaar
-
De laatste weken heb ik een probleem met het geluid van de instructie bij de navigatie. Ik verbind mijn iPhone met cardo maar geluid is bijna op fluistertoon . Wanneer Ik via telefoon spotify opzet is het geluid normaal en kan ik dit ook harder of zachter zetten, wat voor MRA bijna niet gaat.
Ik rijd al jaren met MRA en heb dit nog nooit gehad.
Voor de rest prima navigatie
Hopelijk wordt probleem met het geluid snel opgelost. -
@Erwin-Wouters heb je in het audio-menu de juiste instelling actief?
-
Voor mij geldt precies hetzelfde. Van alles geprobeerd en alle instellingen nagekeken.
Apple iPhone X – iOS 16.7
MyRoute-app 4.0.4-216Geluid van iPhone op maximaal via Cardo PackTalk Bold, ook op maximaal volume. Muziek via iPhone prima te horen, zelfs iets te hard (distortion). De navigatie-meldingen van MyRoute-app onderbreken netjes de muziek, maar is inderdaad zoals Erwin ook aangeeft, bijna op fluistertoon. Het volume in MyRoute-app staat ook op maximaal.
Bug?
-
We zullen dit verder proberen te verbeteren!
Pas vooral het volume van je iPhone aan als een instructie wordt gesproken. Mogelijk helpt dat
-
@Corjan-Meijerink said in Instructies bij routes bijna niet hoorbaar:
We zullen dit verder proberen te verbeteren!
Pas vooral het volume van je iPhone aan als een instructie wordt gesproken. Mogelijk helpt dat
Dat helpt helaas niet. Wel voor MRA zelf, maar niet voor een combinatie van spraakinstructies en muziek. Dan gaan alle volumes omhoog. Ook de muziek van een andere app die je juist als achtergrondmuziek wilt horen.
-
@Corjan-Meijerink Het nadeel bij het (systeem)volume harder, of zelfs maximaal zetten op een iPhone, is dat je na het overschrijden van de 7-daagse limiet, je een waarschuwing krijgt (visueel), een zogeheten 'koptelefoonmelding'. En eventueel dat het volume automatisch wordt verlaagd om mogelijk gehoorbeschadiging te voorkomen.
Met die gehoorbeschadiging zal het wel meevallen, aangezien ik standaard op maat gemaakte oordoppen draag. Maar dat maakt dus wel dat ik het volume harder moet zetten.
-
Hey bei mir ist das jetzt aktuell mit der MRA Version V 4.0.4 und dem iOS 17.0 verschwunden..
Zuvor half ein Audio System mit laufen zu lassen = Radio oder Spotify, dann legte sich die MRA Ansage mit auf den aktiven Kanal.
So konnte ich die Ansage immer gut verstehen. Das ein- und ausblenden zwischen Radion und MRA hat gut funktioniert
VG
-
@Rob-Verhoeff alles staat juist in instellingen
-
@Corjan-Meijerink al àlles geprobeerd voorlopig helpt er niks .
-
@Erwin-Wouters toen ik het de eerste maal voorhad ben ik gaan kijken welke veranderingen er waren bij laatste update en daar stond daar iets bij van audio input. Weet niet of dit het probleem veroorzaakt?
-
@R-Bor said in Instructies bij routes bijna niet hoorbaar:
Voor mij geldt precies hetzelfde. Van alles geprobeerd en alle instellingen nagekeken.
Apple iPhone X – iOS 16.7
MyRoute-app 4.0.4-216Geluid van iPhone op maximaal via Cardo PackTalk Bold, ook op maximaal volume. Muziek via iPhone prima te horen, zelfs iets te hard (distortion). De navigatie-meldingen van MyRoute-app onderbreken netjes de muziek, maar is inderdaad zoals Erwin ook aangeeft, bijna op fluistertoon. Het volume in MyRoute-app staat ook op maximaal.
Bug?
Hier ook precies hetzelfde probleem met Android Auto
-
En we hebben terug verstaanbaar geluid bij de route.
-
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
-
This post is deleted! -
De laatste update heeft er overigens bij mij voor gezorgd dat het volume van de app afzonderlijk regelbaar is t.o.v. het volume van de achtergrondmuziek. Die blijft nu nadrukkelijk op de achtergrond
-
@R-Bor beter laat dan nooit, maar heb je al de oplossing gevonden voor de beperking van het volume wat na enige tijd opspeelt? De oplossing binnen iOS is eenvoudig: Instellingen, Bluetooth, op de “i” drukken achter je apparaat en daar het apparaattype wijzigen naar iets anders dan “koptelefoon” of “gehoorapparaat”.