Navigatie onverhard
-
@Rob-Verhoeff Ik ook hoor, maar de rondrit generator is broodnodig om als alternatief voor bv. Calimoto te kunnen dienen. Heel veel gebruiken Calimoto precies daarvoor. Vind het ook zeker niet leuk om te zeggen maar een rondrit generator die een Yamaha Tenere of KTM Adventure vereist is niet echt handig voor het grote publiek.
Was me er tot.op vandaag eigenlijk ook helemaal niet bewust van dat het zo zat, totdat TS dit draadje startte
-
Ik heb dit topic een beetje mee gelezen en vraag mu inmiddels af hoe vaak dit probleem zich voordoet.
En als je dan toch onverhoopt eens bij een zandweg komt ben je niet in staat om een alternatief ter plaatse te creëren?
Kennelijk is dit een motor probleem. Maar vergeten we nu even niet dat motorrijden ook een beetje avontuurlijk moet zijn! -
@Jack-van-Tilburg Ik snap wat je wilt zeggen, maar dat is feitelijk een oplossing voor een probleem dat zich niet zou mogen doen. Althans, als ik een rondrit wil genereren omdat ik geen zin of tijd had om zelf aandachtig een eigen route te maken, dan wil ik niet om de kilometer moeten omdraaien met mijn Street Naked, want daar heb je het wel over als je in een redelijk bebosd of landelijk gebied woont. Dat hoef ik niet te bewijzen, want dat weet ik uit eerste hand van Corjan zelf.
En zoals TS al aangeeft kan het dus zelfs voorkomen dat bij negeren van de zandweg, de app zelfs direct naar eindpunt navigeert.
Dat gezegd hebbende, ik gebruik de route generator weinig, omdat ik een control freak ben en gewoon altijd eigen routes maak, of niet rijdt, echter vind ik wel dat de generator moet kunnen wat in deze draad geschreven is. 🤭
En wat betreft het avontuurlijke: dat moet zeer zeker een keus van de rijder blijven, toch? Ik maak mijn routes absoluut avontuurlijk, maar wel voorspelbaar op asfalt hahaha! Ps* ik weet jij persoonlijk geen fan bent van het vooraf dichttimmeren van het uitje.
-
@StefanHummelink said in Navigatie onverhard:
Ps* ik weet jij persoonlijk geen fan bent van het vooraf dichttimmeren van het uitje.
En zo is het
Maar tegelijkertijd heb ik tien jaar, en heel veel kilometers, gereden met een HD Electra Glide. En ook die kan over de meeste zand- en grindwegen rijden hoor. Gewoon je billen bij elkaar knijpen -
@Jack-van-Tilburg said in Navigatie onverhard:
Kennelijk is dit een motor probleem. Maar vergeten we nu even niet dat motorrijden ook een beetje avontuurlijk moet zijn!
Dat kan wel zijn, maar met een K1600 en een drooggewicht van 320kg wil ik niet op een asfaltlpad van een meter breed ineens geconfronteerd worden met een karrenspoor van mul zand. En ja, ik ben avontuurlijk genoeg maar dat gaat mij en mijn motor echt te boven.
-
@Rob-Verhoeff Zaaaaaaaaaaaaaand!
-
@Rob-Verhoeff said in Navigatie onverhard:
maar met een K1600 en een drooggewicht van 320kg wil ik niet op een asfaltlpad van een meter breed ineens geconfronteerd worden met een karrenspoor van mul zand.
Met mijn Electra Glide zou ik achter m'n oren krabben voordat ik zo'n asfaltpadje op zou rijden.
Zo avontuurlijk ben ik nou ook weer niet. -
@Jack-van-Tilburg dat lukt met die van jou ook. Als asfalt maar asfalt blijft!
-
@Rob-Verhoeff
Het ging in mijn antwoord niet zo zeer over het voertuig
Overigens heb ik al een poosje geen Electra meer.
De meeste kilometers maak ik tegenwoordig met een 1250RT. -
Ach, als ik alleen rij schrik ik ook niet direct voor een zandpad (R1200R met crossover banden), maar met mijn choppervrienden achter me aan wil ik die confrontatie echt wel uit de weg gaan. Wel héél vreemd eigenlijk, dat OSM geen zandpaden kan vermijden...
EDIT:
En dat ternwijl je bij OSM kaart toevoegingen al deze keuzes hebt:
-
@Con-Hennekens
Kijk......als dus kunt vermijden om op de aarde te rijden wordt de toevoegingen al een stuk aantrekkelijker natuurlijk -
@Jack-van-Tilburg, Kan de OSM community alvast beginnen met het in kaart brengen van de maan? Alvast bedankt!
Let op de slider: dit is nog niet 1/3 van alle mogelijkheden