Langere doorgaande trajecten in Eifel / Hunsruck / Luxemburg ?
-
Hallo allen.
Net weer terug van 2e weekendje Eifel van dit jaar
Ik vroeg me het volgende af:
In de Eifel kun je lekker scheuren, maar je merkt wel dat de pret heel vaak maar 5 minuten duurt, omdat je dan weer door een gehuchtje rijdt. Vervolgens weer het gas er op.
Ik zou het leuk vinden om wat langer doorlopende trajecten te hebben die niet om de 5 a 10 minuten door een gehuchtje komen. Haarspelbochten vind ik leuk, maar de laatste tijd gaat de voorkeur iets meer uit naar wegen waarop je hogere snelheden kunt aanhouden (100 en 100+) met lekkere draaiers er in. Mag in de Eifel, Hunsruck of Luxemburg.
Weet iemand die en zou je die misschien met mij willen delen ?Hartelijk dank,
Paul.
(gepost onder login van mijn vriendin zie ik nu, maar dat is niet erg ...) -
@Francis-Leenderts Bij het ontwerpen van routes kijk ik altijd naar de overlay-kaart van Michelin. En dan vooral de groene weggetjes. Je kan dan zelf zien hoe vaak je een dorp/gehucht tegenkomt en of de weg genoeg kronkelt naar je zin.
Overigens moet mij wel van het hart dat ik meer van "toeren" houd i.p.v. "scheuren"... Maar ja, ieder zijn meug.
-
Dank Rob,
de Michelin kaart is idd een fijne.En hoe hard je wilt rijden , maakt voor mijn vraag eigenlijk niet uit, toch ?
Het gaat me erom dat je wat langer achterelkaar kunt zwieren en zwaaienPaul.
-
@Paul-Jenner Zeker niet, doe je ding maar hou zwart onder!
-
@Rob-Verhoeff Jazeker !
Dar klinkt voor jou misschien niet zo, maar ik rij op heelhoudenpaul.
-
@Francis-Leenderts No problemo. Die kreet wapper ik er vaker uit, maar meestal naar motorrijders uiteraard. Geen bijbedoelingen .
Veel plezier met MRA. Het is echt een fraaie tool. En als je meer vragen hebt, schroom niet ze te stellen -
@Rob-Verhoeff Ook voor automobilisten een goede tip, hoor Tenzij ze een zwart dak hebben, natuurlijk...