Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. [Beta] The MyRoute-app
  3. [Beta] Suggestions and Discussions
  4. Waypoint automatisch overslaan

Waypoint automatisch overslaan

Scheduled Pinned Locked Moved [Beta] Suggestions and Discussions
10 Posts 6 Posters 148 Views 1 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Robinekeundefined Offline
    Robinekeundefined Offline
    Robineke
    wrote on last edited by

Ik ben er nog niet geheel achter wat het voordeel is van waypoint automatisch overslaan maar dat ter zijde.
    Tijdens het rijden komt er een popup in beeld waypoint overslaan/terugdraaien. Nu twee opmerkingen:
    1 het scherm dimt sterk waardoor wij de route niet meer zagen en juist in een beslissing moesten nemen over de wegsituatie, wellicht dit iets minder dimmend maken. Hoe dan ook waypoint werd automatisch overgeslagen ( niet teruggedraaid) terwijl we uiteindelijk toch langs ons waypoint reden. Wat is het voordeel van automatisch overslaan en waarom zou je dit willen en waarom rijden we er dan toch langs?
    2 het popup menu verdwijnt voor mij te snel, na ongeveer 2 seconden denk ik. Wanneer je rijdt kan het zomaar 2 minuten duren dat je niet op je navi kijkt omdat het verkeer het niet toelaat of omdat er een lange rechte weg is en je van de omgeving geniet. Het overslaan gaat dan volledig langs je heen.
    Ik zou de keuze "terugdraaien" wijzigen in "terugdraaien ja-nee(2 KNOPPEN). Deze keuze net zolang in beeld houden tot ja of nee ingedrukt is dan mis je het niet.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Robinekeundefined Robineke

Ik ben er nog niet geheel achter wat het voordeel is van waypoint automatisch overslaan maar dat ter zijde.
      Tijdens het rijden komt er een popup in beeld waypoint overslaan/terugdraaien. Nu twee opmerkingen:
      1 het scherm dimt sterk waardoor wij de route niet meer zagen en juist in een beslissing moesten nemen over de wegsituatie, wellicht dit iets minder dimmend maken. Hoe dan ook waypoint werd automatisch overgeslagen ( niet teruggedraaid) terwijl we uiteindelijk toch langs ons waypoint reden. Wat is het voordeel van automatisch overslaan en waarom zou je dit willen en waarom rijden we er dan toch langs?
      2 het popup menu verdwijnt voor mij te snel, na ongeveer 2 seconden denk ik. Wanneer je rijdt kan het zomaar 2 minuten duren dat je niet op je navi kijkt omdat het verkeer het niet toelaat of omdat er een lange rechte weg is en je van de omgeving geniet. Het overslaan gaat dan volledig langs je heen.
      Ik zou de keuze "terugdraaien" wijzigen in "terugdraaien ja-nee(2 KNOPPEN). Deze keuze net zolang in beeld houden tot ja of nee ingedrukt is dan mis je het niet.

Con Hennekensundefined Offline
      Con Hennekens
      Alpha tester
      wrote on last edited by

@Robineke, Het voordeel van automatisch overslaan zit hem in het niet nodeloos terug gestuurd worden naar een waypoint dat je om wat voor reden dan ook gemist hebt. Door de meesten wordt dit als essentieel gezien voor een goede navigatie. Als je die melding krijgt in de nabijheid van afslagen, kruisingen en dergelijke, dan kun je het beste jezelf aanwennen om routepunten te plaatsen NA afslagen en kruispunten in plaats van net ervoor. Grappig is dat je enerzijds vind dat het pop-up te snel verdwijnt, maar er anderzijds vind dat het je route te lang uit beeld houdt 😉 Dat is een beetje tegenstrijdig. Ik denk niet dat veel gebruikers met je eens zijn om die keuze in beeld te houden tot je drukt. De essentie van automatisch skippen is dat het automatisch skipt, dus ook zonder gebruikers-interventie.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

Robinekeundefined 1 Reply Last reply
      0
      • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Robineke, Het voordeel van automatisch overslaan zit hem in het niet nodeloos terug gestuurd worden naar een waypoint dat je om wat voor reden dan ook gemist hebt. Door de meesten wordt dit als essentieel gezien voor een goede navigatie. Als je die melding krijgt in de nabijheid van afslagen, kruisingen en dergelijke, dan kun je het beste jezelf aanwennen om routepunten te plaatsen NA afslagen en kruispunten in plaats van net ervoor. Grappig is dat je enerzijds vind dat het pop-up te snel verdwijnt, maar er anderzijds vind dat het je route te lang uit beeld houdt 😉 Dat is een beetje tegenstrijdig. Ik denk niet dat veel gebruikers met je eens zijn om die keuze in beeld te houden tot je drukt. De essentie van automatisch skippen is dat het automatisch skipt, dus ook zonder gebruikers-interventie.

Robineke
        wrote on last edited by

@Con-Hennekens de melding komt soms al 10km voor we er zijn en na overgeslagen te zijn toch het punt aandoen.
        Dank voor je uitleg.

Con Hennekensundefined Bart De Medtsundefined Hans van de Ven MR.MRAundefined 3 Replies Last reply
        0

@Con-Hennekens de melding komt soms al 10km voor we er zijn en na overgeslagen te zijn toch het punt aandoen.
          Dank voor je uitleg.

Con Hennekens
          Alpha tester
          wrote on last edited by

@Robineke, Ah zo. Er loopt nog een draad met een melding van soortgelijk vreemd gedrag. Volgens mij heeft het de aandacht van het MRA team.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
          0
          • Niels Elferinkundefined Offline
            Niels Elferinkundefined Offline
            Niels Elferink
            wrote on last edited by

Ik vind het wel een fijne optie, mijn vorige navigatie app had dit volgens mij niet. onlangs reed ik een route waarbij ik over een afgesloten weg werd gestuurd. nadat ik zelf een andere afslag had genomen werd het routepunt automatisch geskipt waardoor ik zonder te stoppen mijn route kon vervolgen.

AWDC LAOundefined 1 Reply Last reply
            0
            • Niels Elferinkundefined Niels Elferink

Ik vind het wel een fijne optie, mijn vorige navigatie app had dit volgens mij niet. onlangs reed ik een route waarbij ik over een afgesloten weg werd gestuurd. nadat ik zelf een andere afslag had genomen werd het routepunt automatisch geskipt waardoor ik zonder te stoppen mijn route kon vervolgen.

AWDC LAOundefined Offline
              AWDC LAOundefined Offline
              AWDC LAO
              wrote on last edited by

@Niels-1k Een waypoint kan soms ook op een plek liggen waar ze werken uitvoeren en dus afgesloten is. Of een kermis, een auto-ongeval, een calamiteit of "Route-Barrée à 5 km"

R1300GS Adv BlackPanther BMW, Apple MacPro 7.1, Carpe Iter V4c, ervaring met TTR550, ZumoXT2, Navigator VI, iPhone 12 MAX

Niels Elferinkundefined Robinekeundefined 2 Replies Last reply
              0

Dank voor je uitleg.

Bart De Medtsundefined Offline
                Bart De Medtsundefined Offline
                Bart De Medts
                Alpha tester
                wrote on last edited by

@Robineke dat is inderdaad geen normaal gedrag en niet de bedoeling lijkt mij.

🏍️ Motorcycle: DMD-T665 + SilverFox controller
                🚗 Car: iPhone 15 Pro with wireless Apple CarPlay

1 Reply Last reply
                0
                • AWDC LAOundefined AWDC LAO

@Niels-1k Een waypoint kan soms ook op een plek liggen waar ze werken uitvoeren en dus afgesloten is. Of een kermis, een auto-ongeval, een calamiteit of "Route-Barrée à 5 km"

Niels Elferink
                  wrote on last edited by

@AWDC-LAO exact, daarom vind ik het een fijne optie

1 Reply Last reply
                  0
                  • AWDC LAOundefined AWDC LAO

Robineke
                    wrote on last edited by

@AWDC-LAO daar heb je gelijk in maar dat is niet het geval. Het waypoint popup geeft aan automatisch overslaan, soms kilometers van te voren, en vervolgens komen we er gewoon langs.

1 Reply Last reply
                    0

Dank voor je uitleg.

Hans van de Ven MR.MRAundefined Online
                      Hans van de Ven MR.MRAundefined Online
                      Hans van de Ven MR.MRA
                      RouteXpert
                      wrote on last edited by

@Robineke

Wat ik ervaren heb is dat de punten worden overgeslagen zodra je weer op de route zit. Dus al je punt 22, 23 en 24 overslaat en je komt net voor 25 weer op de route, dan krijg je de meldingen.

Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
                      Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

1 Reply Last reply
                      0
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

ACTIVE USERS
                      Con Hennekensundefined
                      Con Hennekens
                      Hans van de Ven MR.MRAundefined
                      Hans van de Ven MR.MRA
                      AWDC LAOundefined
                      AWDC LAO
                      Robinekeundefined
                      Robineke
                      Bart De Medtsundefined
                      Bart De Medts
                      Niels Elferinkundefined
                      Niels Elferink
                      POPULAR TOPICS
                      • Silverfox H1+ long-press
                        Marinus van Deudekomundefined
                        Marinus van Deudekom
                        0
                        21
                        592

• 12 Tage in den Seealpen mit MRA und es war eher NICHT gut..
                        Martin Wilckeundefined
                        Martin Wilcke
                        1
                        51
                        1.4k

• Volledig Scherm
                        Nomko Nomdenundefined
                        Nomko Nomden
                        0
                        5
                        95

• Improvement suggestions after long trip - and a single bug
                        Makroundefined
                        Makro
                        5
                        18
                        438

• Update 4.4.0 - 400 geen basis kaart
                        Corjan Meijerinkundefined
                        Corjan Meijerink
                        0
                        15
                        125

• Route not transferring to Zumo XT