Route maken in de buurt van een grote stad....
-
Vandaag vanaf Tongeren binnendoor gereden naar Luxemburg, hiervoor een route laten maken vanuit de app. Het enige wat de app kon verzinnen was dwars door luik...... naar beneden rijden. Waarom kiest hij er ook niet voor om rond een grote stad te rijden als je bochtige wegen neemt??? Dat is wel een dingetje hoor.....
-
@Roland-Reijerse controleer vooral of "steden vermijden" aan staat.
Echter bij vermijden is het zo dat bij geen (of slechtere opties) - de vermeden optie alsnog wordt gebruikt.Om helemaal in te gaan op het algoritme wordt erg complex en hebben wij ook niet volledig inzicht in.
-
@Corjan-Meijerink Alles wat ik kon vermijden stond aan. toevallig vond ik die opties en heb allen aangezet. Uit mijn hoofd 6 stuks, snelwegen, steden, onverhard, seizoen en veerboten !? zoiets.....
Ik had de keuze uit drie opties, door Luik, door Luik en door Luik..... na luik gingen ze heel even anders maar al snel weer over dezelfde weg. De ene route was dan ook iets langer dan de andere.
-
@Roland-Reijerse, Dat is lastige materie. Soms is het even nodig om bijvoorbeeld een stukje snelweg te nemen om een centrum te ontwijken. In mijn eigen regio krijg ik vreemde dingen als ik niet de snelweg op wil, maar aan de andere kant van de Maas wil komen en ook pontjes uit heb staan. Er blijft dan niet veel over. Jouw reis lijkt me een van te voren geplande reis of niet? Zo ja, dan kun je makkelijk zelf de route onder of over langs Luik sturen (Luik is inderdaad een rot stad om door te komen!). Zo nee, tja, vooraf plannen in plaats van vertrouwen op A2B routes heeft een voordeel...
Als je vanuit Tongeren vertrekt, is er noordelijk van Luik een mooi route te maken via dorpjes als Oupeye, Blegny, Soumagne, Pepinster. De Voerstreek is hartstikke mooi!
-
@Roland-Reijerse in een dicht bevolkt land als Nederland (en ook België) is het verrekt lastig om grote steden te vermijden. Hier in Duitsland kan ik 100-den kilometers plannen, zonder dat de route echt door een grote stad voert. En als dat het geval is, is die makkelijk om te leggen. Het Ruhrgebied is dan weer vergelijkbaar met Nederland. Daar heb je weinig keuze en ben je elke keer de klos.
-
@Lex-Kloet, Klopt als een bus. En in de Eiffel en Schwarzwald is het dan weer verrekte lastig om 30km zones te vermijden. Die liggen ook overal rondgestrooid . In NL zijn trouwens ook steeds meer doorgaande wegen door dorpen 30 zones. We doen het er maar mee...