Navigation NEXT & iPhone & regendruppels of met andere smartphone ?
-
Navigation NEXT laat toe om je TomTom 550, ZUMO XT en andere Garmins binnekort thuis te laten.
Zie echter wel een probleem dat reeds gemerkt heb op iPhone : hoe ga je met regen om, namelijk als het regent op het scherm van een iPhone 12 Pro Max durven sommige druppels wel eens bij het tikken op het scherm valse instructies geven. Dat is een beetje vervelend.
Een hoesje gebruiken is geen oplossing want dan komt er condens tussen iPhone en kunststof schermpje.
Is daar rekening mee gehouden ?Navigation NEXT allows you to leave your TomTom 550, ZUMO XT and other Garmins at home soon.
However, do see a problem already noticed on iPhone : how to deal with rain, namely when it rains on the screen of an iPhone 12 Pro Max some drops do dare to give false instructions when tapping the screen. This is a bit annoying.
Using a case is not a solution as condensation will get between iPhone and plastic screen.
Has this been taken into consideration ? -
Interessante vraag... Ik heb een iPhone 13 gemonteerd. Als ik al overvallen word door de regen, dan denk ik dat het scherm schuin genoeg staat om geen last te hebben van de regen. Sowieso niet als je rijdt, de snelheid zorgt er wel voor dat de regen het scherm amper raakt. En als het zo hard regent dat het serieuze druppels zijn, dan heb ik voor ik wegging van huis niet goed op de weerberichten gelet! Tja, dan maar schuilen...
-
@AWDC-LAO Herkenbaar. Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 13 Pro Max. Volgens mij is er geen oplossing.
Gelukkig heb ik net nieuwe handschoenen gekocht met touch-screen -
I have the Quad Lock kit set up on my Tiger with the vibration dampener and the wireless charging.
The power comes from DIN plug on the front of the Tiger with a 2 port QC3.0 USB.
I only ever use 1 port from the Din Plug.
My phone is a Samsung S21+.I generally only run Route-Tracks if I am out on the bike on my own.
There is never any reason to touch the phone whilst on the Motorbike.
The Quad Lock also has a Poncho if you are worried about Rain.Works a treat and on a full days ride it will easily charge the phone to 100%.
Ik heb de Quad Lock-kit ingesteld op mijn Tiger met de trillingsdemper en het draadloos opladen.
De stroom komt van een DIN-stekker aan de voorkant van de Tiger met een 2-poorts QC3.0 USB.
Ik gebruik maar 1 poort van de Din Plug.
Mijn telefoon is een Samsung S21+.Over het algemeen loop ik alleen Route-Tracks als ik alleen op de fiets zit.
Er is nooit een reden om de telefoon aan te raken terwijl u op de motor zit.
De Quad Lock heeft ook een poncho als je je zorgen maakt over regen.Werkt heerlijk en tijdens een rit van een hele dag laadt hij de telefoon gemakkelijk op tot 100%.
-
Ook mijn CAT heeft inderdaad wat last van regendruppels. In een heftige regenbui is dat zeer irritant. Daar is op zich weinig aan te doen denk ik. Ik denk wel na over het printen van een visor voor de telefoon. Die zou kunnen voorkomen dat druppels regelrecht op het scherm vallen.
-
@Rob-Verhoeff Ik kijk ook altijd ( via meteoblue ) naar het weerbericht, maar soms kan je ver van je bestemming zitten en moet je toch door de die vervelende regen.
Een kapje voor de iPhone kan natuurlijk heel wat verhelpen, en het toestel monteren achter het scherm geeft ook bescherming. Het doet zich meer voor al je stilstaat.
-
@AWDC-LAO nooit last van
-
Interessant onderwerp Rij uiteraard ook niet graag in de regen, maar soms ontkom je er niet aan helaas. Vooral tijdens ver vooruit geplande meerdaagse ritten is het lastig om rekening te houden met het weer.
Tegenwoordig kunnen de meeste telefoon prima tegen dikke regendruppels, alleen slaat het scherm wel op hol. Enorm onhandig natuurlijk. Een functie om het scherm te blokkeren (net als wanneer je gaat zwemmen met de Apple Watch) zou helemaal niet gek zijn!! Niet iedereen zit op deze optie te wachten, dus wellicht optioneel via de instellingen? Scheelt voor een aantal gebruikers weer de aanschaf van een extra beschermhoesje -
Heb een oplossing voor de iPhone gebruikers: Begeleidende toegang. Google maar even. Kan je het gehele scherm mee blokkeren
-
There are apps avalable that will lock your screen to prevent unwanted imputs from rain drops
-
@Neil-Hinkins iOS and Android have this feature in their own software. An additional app is not necessary
-
@CD130 Where to find , I don't know about this possibilty ....
-
-
@CD130 , I can not find that option on my phones, so I guess yes.