A-B navigatie kronkelig? algoritme vraag.
-
Een route van Nieuwegein naar Wijk Bij Duurstede....
De enige route die een motorrijder neemt is over de Lekdijk.
De route suggestie van MRA next. Komt niet in de buurt.
Ik vraag me wel een beetje af hoe dit algoritme werkt, aangezien een oversteek met een veerpont ook veel te snel gekozen wordt. Het lijkt(in ieder geval voor mij als motorrijder, niet heel wenselijk resultaat)
Dan zou in mijn ogen ...:- Aanpassingen aan algoritme OF
- Aanpassingen kunnen maken (heel simpel) aan de voorgestelde A-B route.
-
@Edwin_M dat algoritme houdt geen directe rekening met “populaire” wegen, dat dit gebeurt is dus zeer aannemelijk.
Makkelijkste is om de route in dat geval in de website te plannen, dan kan je hem ook aanpassen.
Uiteraard is het onze ambitie om in de toekomst bijvoorbeeld wel rekening te kunnen houden met populaire wegen
-
@Corjan-Meijerink Wie bepaald dan welke weg favorite is of niet? Over het algemeen zijn dit drukke toeristische wegen, iets waar je beter ver vandaan kunt blijven.
-
@Roland-Reijerse dat is inderdaad een persoonlijke voorkeur
-
@Corjan-Meijerink interessant, dus als ik een route plan, moet ik vooral mooie en bochtige delen ontwijken, als daar andere mensen gereden hebben. Dan is het nut van de optie weg.
Ik zou denken dat daar juist de verschillende optie knoppen voor bedoeld zouden zijn: bochtig..
En is bochtig dan ook een persoonlijke voorkeur, mooi uiteraard wel.
Er zijn natuurlijk vrijwel altijd meerdere route-opties dus ergens ligt een keuze moment. Maar wellicht is het een optie, net als bij Rondrit dat er een herberekening gedaan kan worden door nogmaals op het icoontje drukken en dat er dan een andere optie komt. Of net als bij Google, de keuze tussen een aantal routes waar je er dan 1 van kiest.Overigens bij rondrit naar Oosten komt deze weg wel als route naar boven....
-
@Corjan-Meijerink, de OnRoute motorkaart toevoegen
Maar hoe dan ook, het is gewoon lastig om in een plat land als Nederland "spannende kronkelroutes" te genereren. Daar hebben wij simpelweg het wegennet niet voor. In bergachtige streken krijg je zo'n route al vanzelf, als je van de hoofdwegen af blijft.