Verschillende manieren naar eindbestemming
-
Ik wil graag een bestemming invoeren met een willekeurige route ernaar toe ……. Maar tijdens de route andere afslagen nemen (lees mooiere wegen) en wil dan graag dat de route zich daar aan aanpast maar merk dat hij toch zoveel mogelijk aan de eerste route wil houden…………. Is hier een mogelijkheid voor om dit naar wens aan te passen ( dus bv een vraag of instelling) om dit mogelijk te maken
Doel van deze mogelijkheid is om een mooie route te rijden in naar eigen wens in vreemde omgeving maar toch het doel (ingegeven adres) als bestemming te houden …… dus niet helemaal de verkeerde kant oprijden en ook niet terug willen naar de oorspronkelijke route ……
Graag hoor ik hier over
Mvg Henk Hassing ( een trouwe gebruiker )
-
@Henk-Hassing, Dat kan wel, maar dan zul je een A2B route moete ingeven. Dus eindbestemming direct via loepje ingeven. Of een route plannen met alleen een start en eindpunt. Je kunt dan gebruik maken van de "vermijd" opties in de instellingen. Dus je kun dan wel snelwegen vermijden bijvoorbeeld.
Maak je echter gebruik van een route met behulp van de route-generator, dan is het resultaat een track die genavigeerd wordt, en geen route. Hij zal altijd terug naar de route willen.
@Corjan-Meijerink, misschien moeten we de route-generator omdopen tot track-generator?
-
@Con-Hennekens goed advies.
@Henk-Hassing een combinatie tussen vermijd opties en een bochtigheid bij AB navigatie is inderdaad aan te raden in dit geval. Lastige is wel dat de navigatie je altijd enigszins terug naar de route wilt hebben.@Con-Hennekens ondanks dat het technisch misschien meer correct is, zal de meerderheid eerder verward worden Je genereert nog altijd een route maar omdat er geen routepunten zijn, wordt track navigatie gebruikt
-
@Corjan-Meijerink said in Verschillende manieren naar eindbestemming:
@Con-Hennekens ondanks dat het technisch misschien meer correct is, zal de meerderheid eerder verward worden Je genereert nog altijd een route maar omdat er geen routepunten zijn, wordt track navigatie gebruikt
Eens, vandaar ook als teken van "waar beginnen we aan" . Linksom of rechtsom denk ik dat over het verschil tussen "een geplande route rijden" of "een gegenereerde route rijden die eigenlijk een track is" veel vragen gaan krijgen op het forum. In de planner wordt ook al onderscheid gemaakt tussen tracks (ontstaan vanuit tracking) en route-tracks (als resultaat van een GPX im-/export). Dit gaat zware kost worden voor de gemiddelde gebruiker. Daarbij zien we ook een aantal gebruikers die sowieso hun routes liever als track rijden, en is de Babylonische chaos compleet. Zijn we net van de Myroute-App App / web-app / Planner / Navigation verwarring af, zie ik deze opdoemen
EDIT:
Misschien is het een idee om de blauwe routelijn in geval van een route-track te vervangen voor een rode routelijn. Dat geeft een kapstok om uit te leggen dat de rode routelijn een track volgt. Het is maar een idee. -
@Con-Hennekens altijd blij met je input!
-
@Con-Hennekens
Dit is niet wat ik bedoel Con …..ik heb alleen mijn eind bestemming ingevoerd en”natuurlijk” snelwegen uitgeschakeld!………maar tijdens die route ga ik afwijken van de route met toch die zelfde eindbestemming dan zou ik graag willen zien dat de gehele route wordt herberekend naar de nieuwe bestemming! ……..juist met een thuis gemaakte route moet er niet herberekend worden.Hoop dat dit duidelijker omschreven is.
Mvg Henk -
Ik begrijp je antwoord maar ik denk dat mijn vraag verkeerd gelezen wordt dus denk dat ik het maar op mijn eigen manier doe bedankt voor de uitleg
Mvg Henk
-
@Henk-Hassing, dat is ook precies wat die doet.