Overslaan van shaping point
-
Hoe sla je een routepunt over? Ik heb bewust een routepunt overgeslagen van een route met enkele shaping points. Zodra ik van de route afwijk, dan mis ik het routepunt om op te klikken rechtsboven in het scherm. De app probeert mij terug te leiden naar het punt dat ik wil overslaan. Alleen verschijnt dat punt nooit meer in beeld omdat de ruimte wordt ingenomen door de voorstellen om terug te keren op de route.
Nu kun je natuurlijk in het menu met de 3 puntjes onderin het scherm navigeren naar de menu-optie "Routepunt overslaan", maar dat vergt allemaal extra handelingen. En dat is niet handig. Zeker al rijdend niet.In het voorbeeld hieronder zie je routepunt 8 verschijnen en had ik eigenlijk al vanaf punt 5 willen overslaan. Het beeldscherm van de telefoon laat dat echter niet toe vanwege ruimtegebrek.
-
@Rob-Verhoeff Heb je onder de scherm layout instellingen toevallig aankomend routepunt tonen uit staan? Als er namelijk een aankomend routepunt is, wordt deze altijd rechtsboven getoond (tenzij er opeens iets kapot is).
Interessant is dus: zag je eerder wel je aankomende routepunt daar staan?
-
Is dat toevallig het laatste routepunt?
-
@Con-Hennekens die zou ook gewoon getoond moeten worden
-
@Corjan-Meijerink nee, alles staat aan. Het is ook niet het laatste punt in de route.
Het gaat om deze route:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/7292620?mode=shareWat ik heb gedaan is de rode lijn volgen (bewuste keuze) om het overslaan eens te testen. De knop rechtsboven waar je de route punten kunt overslaan wordt gedurende de rest van de rit geblokkeerd door voorstellen om terug te keren naar de oorspronkelijke route.
Ergens voorbij punt 6 (op de rode lijn waar ik dan rij) zou ik de knop in beeld willen zien om een punt over te slaan (in dit geval punten 6 en 7).
De knop om punten over te slaan wordt nog steeds getoond, maar valt kennelijk weg op het moment dat er route-informatie linksboven komt die de gehele bovenkant in beslag neemt.
Vanaf het moment dat ik punt 6 heb gemist, is de gehele bovenkant in beslag genomen door suggesties hoe ik weer op de originele route zou moeten komen. De knop om punt 6 en daarna punt 7 over te slaan zie je dan niet meer.
-
@Rob-Verhoeff Volgens mij kun je routepunten (meerdere) overslaan door op een routepunt (vormpunt) lang te klikken. Dan krijg je de optie om alle voorgaande routepunten (via-punten en vormpunten) over te slaan. Bij mij werkt dat goed!
-
@Dikke-Wim dat klopt, maar dan moet dat punt wel in beeld zijn! In dit geval ontbreekt dat punt omdat het al buitenbeeld is en/of rechtsboven in beeld niet zichtbaar is door meldingen om mij weer op de route te brengen!
-
If you need to skip waypoints 6 and 7 then just Long Press Waypoint 8.
6 and 7 will be disregarded even if they are not visible. -
@Rob-Verhoeff Dit probleem lijkt een beetje op wat de huidige Nav app nu doet als je meerdere routepunten achtereen gemist hebt, waarbij je de.volgende al gepasseerd bent voordat je 3 instructies hebt kunnen krijgen om de gemiste alsnog te passeren. Het auto algoritme kon daar niet mee omgaan.
Zoiets lijkt hier nu ook aan de hand. De app moet inderdaad ook in mijn optiek altijd de skip knop blijven tonen van het gemiste routepoint zolang hij je instructies blijft geven om de gemiste alsnog te passeren, ook als je er meerdere hebt gemist. De suggesties om te stoppen en dan langklik het routepoint handmatig over te slaan vind ik geen passende oplossing voor deze situatie.
-
@Lynchy67 That is true, although this situation should not demand this method of waypoint skipping. The skip button should facilitate exactly this. Two quick taps on the button should have been sufficient here... Instead of stopping on the side of the road to perform the longpress skip method, even though that works a charm...
-
@StefanHummelink
I would argue that a Long Press is the same as a double tap, time wise.
The Long Press is not that long. -
@Lynchy67 Als waypoint 8 op het scherm staat, dan wel ja. Zie eerste foto met N457. Navi geeft constant nieuwe richtingen zodat waypoint 8 niet zichtbaar is. De andere foto met waypoint 8 zichtbaar is toen ik stopte en het scherm manipuleerde door op het kompas te klikken.
-
-
@Lynchy67 Het gaat niet om kort of lang drukken. Het waypoint bovenin het scherm komt nooit in beeld!
-
@Lynchy67 Longpressong requires a stop to the side of the road ... One doing that while on the bike is simply on a death race. A double tap is easy to do while driving ...
-
@StefanHummelink
We will have to agree to disagree.
The video is in realtime, its just a second from pressing to the change being made. -
@StefanHummelink, I can ensure you that a double tap, even on Dutch roads in urban circumstances, can be a challenge. Let alone on Belgium roads... A long press is also something of less than a second, but your screen is not moving under your finger when you hold it. It does when you lift your finger.
-
@Con-Hennekens Completely legit. In those traffic situations I will always pause at the side of the road to skip ... Not worth my life..
-
@Rob-Verhoeff Could you let me know if the issue persists? Haven't heard about encounters of this before and cannot reproduce it myself
-
@Corjan-Meijerink ik zal een rondje in Zoetermeer maken (of dezelfde route nog eens rijden) en het proberen te reproduceren. Geef mij een paar dagen. Ik zal het resultaat in deze post vermelden.