Minor iOS only Beta update
-
Hey everybody!
This week we got a quick update only for iOS as it almost only applies to CarPlay.
Changes
- CarPlay stability improved
- You can now connect CarPlay from any screen while the app is open (you no longer need to follow the exact procedure)
- The app does need to be launched first. If you have completely closed the app, you do need to open it from your phone first. We are currently working on changing this.
- Position indicator size improved with regards to CarPlay resolution
- CarPlay now allows a slightly higher zoom level
Minor changes
- Translation improvements (thanks for the feedback)
- Track navigation validation check added back
- Circle around position indicator to improve visibility
- Fixed issue with closing navigation menu
- Changed max tilt / zoom of the navigation map
That's it for now! Just a very quick CarPlay update.
Please note: the app version is still 3.2.10. The version number for iOS is 162 after installing this update (it was 161).We wish you a nice weekend
Thanks for all the feedback you provided about CarPlay! Looking forward to more testsCheers,
Corjan -
@Corjan-Meijerink Nice! Thx for the update.
Verkeersinformatie is one word .
-
Already arrived.
-
Android types feeling like second class citizens.
-
don´t cry. Your time will come.
-
Hahaha @Tim-Thompson Android Auto will be there before release We’re also working on stability improvements on Android which is quite intensive but when it’s done, not even all people will notice it.
@Bart-DM thanks! I’ll get that fixed in the next one.
-
@Corjan-Meijerink even een kleine Nederlandstalige update van mijn ervaringen met de allernieuwste CarPlay-versie:
1. Het nieuwe formaat en de vernieuwde vormgeving van de navigatiepijl op CarPlay is top! Bedankt daarvoor!
2. De taalaanpassingen zijn prima!
3. De routelijn op CarPlay is te dik vind ik. De vorige dikte was mooier, strakker en oogde professioneler. Zie screenshots van de huidige dikke lijn (klik op de afbeelding voor een maximaal formaat, daar is alles het duidelijkst op).
4. De nummering van de wegen ontbreekt:
5. Wanneer de app aangesloten is op CarPlay dan is de navigatiepijl in de app zelf super klein.
6. Wanneer de app niet aangesloten is op CarPlay is het formaat van de navigatiepijl beter, maar nog steeds vrij klein. Ik deed eens nazicht bij de gekende grote navigatieapps en daar is de pijl steeds vrij groot.
7. De nieuwe hellingsgraad op CarPlay zorgt er voor dat je veeeeel minder ver vooruit kunt kijken. Iets wat toch niet interessant is met de motor.
Zie hier het verschil tussen CarPlay en de app, screenshot genomen op eenzelfde moment.
Hopelijk zijn jullie hier iets mee .
-
@Bart-DM great feedback, thanks!
-
@Corjan-Meijerink zonet een route van 250km naar de Ardennen gereden en alle problemen die ik hierboven vermeldde lijken opgelost. Met uitzondering van punt 6 en 7… maar de dikke routelijn en het ontbreken van de wegnummering is opgelost. Een update vanaf de server, of is er een andere oorzaak?
-
@Bart-DM vooral toeval
-
@Corjan-Meijerink toeval dat het nu OK is of toeval dat het gisteren niet OK was?
-
@Bart-DM eeehm, beide? De combinatie tussen CarPlay verbonden hebben en telefoon aan / uit zorgt soms voor dat de verkeerde resolutie wordt gebruikt om te berekenen hoe groot de lijnen / iconen / etc. moeten zijn.
In principe zou het goed moeten gaan maar dit soort feedback is dus juist uiterst nuttig voor ons! We zijn de volgende update alweer aan het voorbereiden voor volgende week - dit kunnen we dan weer mooi meenemen.
-
@Corjan-Meijerink ok duidelijk. Misschien wel een belangrijk ding, vandaag stond het scherm van mijn smartphone open met Flitsmeister op de voorgrond en de app op de achtergrond. Gisteren was het scherm van mijn gsm gedimd en lag deze aan de kant.
-
@Bart-DM trouwens, nog even vermelden dat ik het ontzettend waardeer dat we als eindgebruikers zo goed op de hoogte gehouden worden!
-
@Bart-DM fijn om dat te horen! Zonder de community is het product immers ook niks waard.
Bedankt nog voor de verdere info.
-
Are you aware that you see more traffic information on the CarPlay map than on the map in the app?
@Corjan-Meijerink: I couldn't notice any scale problems today either
-
@Bart-DM nice to hear! And no
-