MRA Routeplanner kan gebruikt worden voor bezorgingsroute
-
In mijn zoektocht naar een bruikbare routeplanner voor het bezorgen van een aantal brieven heb ik MRA ingezet om mee te testen.
In eerste instantie kwam ik uit bij RouteXL maar daar is het aantal stops beperkt tot 25 (?) en ik heb wel meer te bezorgen. Of ik moet gaan betalen.
Google Maps had ook gekund maar is beperkt tot 9 tussenstops, dus ook te weinig.
Ik heb daarom MRA eens uitgeprobeerd en het werkte!
Eerst heb ik de adressen ingevoerd als punten (waypoints). De sortering was op basis van postcode. Dat lijkt gunstig maar is het niet helemaal. Als je je aan- en terugrijroute wil gebruiken dan verandert de volgorde.
Nadat ik alle stops had ingevoerd bekeek ik deze op de kaart en zag dat het voor verbetering vatbaar was. Ik sleepte in de linkerbalk de punten naar een betere positie en zo kwam ik tot een betere route. Handig. Sterker nog: Ik reed de route met de fiets en deze werd goed weergegeven. Ook kwam ik vrijwel voor de deur van een woning uit. En bij flats de plek waar de brievenbussen zitten. Het blijft altijd goed kijken maar ik kwam er vrijwel altijd uit. Een keer moest Google Maps me helpen maar als dat alles is dan valt het me enorm mee. -
@Jan-Willem-Van-Der-Leest
Mooi, ja de planner en app zijn voor meerdere doeleinden geschikt.