Satelliet en kerstbomen plaatjes
-
Ik heb vandaag ook weer eens een route getest op Android . Wat me opviel is dat ik regelmatig linksboven tussen de routeinstructies door een plaatje van een satelliet of kerstbomen kreeg te zien. Kan iemand uitleggen wat deze plaatjes betekenen? Routepunten overslaan op de snelweg is trouwens ook een leuke uitdaging als je eerst handschoen moet uitdoen
-
@Arno-0 Satelliet = geen / slechte GPS ontvangst. Bomen = offroad (wel ontvangst maar HERE weet niet precies waar je op de weg bent). De indicatie van dit soort situaties willen we nog verbeteren
Routepunten overslaan met handschoenen aan op de snelweg is zeker lastig. We hebben het zo gemaakt dat bij stilstand je met handschoenen prima zou moeten kunnen overslaan maar al rijdend is lastig. Of we dat moeten stimuleren is een beetje dubieus
-
Dank voor je reactie Corjan en duidelijk. Wel apart dat ik dan regelmatig deze plaatjes zag want de gehele route ging via een open landschap waar de GPS ontvangst toch hoed zou moeten zijn. Na vergelijk tussen de route en de tracklog zag ik wel verschillen tussen de weg op de kaart en waar ik daadwerkelijk gereden had.
Stimuleren van het rijdend routepunten overslaan op je telefoon lijkt me ook niet verstandig
-
@Arno-0 Was de gereden route gemaakt in de HERE kaart? Dan kan mogelijk nog verschil maken
-
Ik had de route inderdaad met Here gemaakt maar er zitten toch gekke dingen in:
-
@Arno-0 Die afwijkingen zijn normaal! De resolutie van een tracklog is lager dan dat van de route. Daarom zie je wat rechte stukken / afgesneden bochten.
Vanmiddag een significant deel van onze tijd gestopt in een verbeterde ervaring omtrent het (her)berekenen van routes. Je zult minder / geen satelliet icoontjes of kerstbomen tegenkomen in de volgende update
-
Super en ik ben benieuwd. Veel.succes en ik vind het heel positief dat jullie vanuit het ontwikkelteam zo actief op het forum betrokken zijn
-
@Arno-0 Dank! Fijn ook om te horen dat het gewaardeerd wordt hoe actief we zijn. Zonder de community is het allemaal uiteindelijk voor niets. Ik betrek jullie er dan ook graag zo goed mogelijk bij!