Rijbaaninstructies
-
Typisch hoe mensen verschillende kijk hebben op zaken: Ik vind juist dat de rijbaaninstructie groter moet.
Ik heb net een trip van een paar dagen gedaan in Duitsland. De afslagen bij de AutobahnKreuzen volgen vaak snel achter elkaar, en er staan veel namen van steden op de borden. Dan is de rijbaaninnstructie vaak te klein op een iphone. Dus van mij mag het groter.
Dan de kleur van de richtingpijl: er is gekozen voor blauw. Daar kun je ook (oeverloos) over discussiëren welke kleur het beste is. Persoonlijk is de kleur blauw niet goed te zien op de donkere achtergrond. Zo zullen ook andere mensen bezwaar hebben tegen de kleur groen.
Suggesties:
de grootte van de rijbaaninstructie aanpasbaar maken in instellingen
kleur richtingpijl WIT maken, of aanpasbaar in instellingen.
Ik zou ermee heel goed geholpen zijn. -
@Marjea said in Rijbaaninstructies:
de grootte van de rijbaaninstructie aanpasbaar maken in instellingen
Je hebt het over snelwegen, dus ik neem aan dat je gedetailleerde plaatjes bedoeld. Deze zijn aanvankelijk al meerdere keren aangepast, verkleind, vergroot en weer verkleind, op verzoek van gebruikers. Het is onmogelijk om dat op alle toestellen leesbaar te maken. En eerlijk gezegd is alleen de richting ècht belangrijk.
Wat je zou kunnen proberen is of in landscape mode dat voor jouw toestel een beter resultaat geeft. Of juist portrait als je al landscape gebruikt. Daarnaast kun je eventueel helemaal afzien van die gedetailleerde plaatjes (het is een setting in de app). Je krijgt dan gewoon de rijbaan-assistent zoals je die ook buiten de snelweg ziet.
Wat betreft de kleur van de pijl (in die plaatjes), daarin kan ik me wel vinden. Het zou kunnen dat die pijl onderdeel van het plaatje zelf is (dus vanuit HERE komt). In dat geval kan dat niet (door MRA) aangepast worden). Maar misschien wordt die dynamisch ingevuld, en dan kan dat wellicht wèl.
Devs lezen mee, dus wie weet
-
@Con-Hennekens said in Rijbaaninstructies:
Wat betreft de kleur van de pijl (in die plaatjes),
Ik vind de kleur van de klassieke TomTom instructies juist heel erg scherp en goed zichtbaar: die gifgroen zeg maar. Dat zat ook in Navigation Previous.
Deze kleur:
Het blijft altijd: 1000 mensen, 1000 meningen en voorkeuren. Instelbare pijlkleur zou geweldig zijn, maar is onrealistisch verwacht ik.
-
@Stefan-Hummelink said in Rijbaaninstructies:
maar is onrealistisch verwacht ik.
Dat verwacht ik ook. Ik denk dat het HERE platform de complete plaatjes inclusief pijl levert. Wijziging zou dan dus vanuit HERE moeten komen.
-
@Con-Hennekens said in Rijbaaninstructies:
Wijziging zou dan dus vanuit HERE moeten komen.
En we weten allemaal hoe dat proces verloopt ...